گروه شهری: شورای شهر تهران در چهارصد و بیست و پنجمین جلسه خود با پرداخت پاداش 18درصدی به مودیان خوش‌حساب موافقت کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و بین‌الملل شورای اسلامی شهر تهران، ابتدای جلسه یکشنبه، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران با اشاره به حرکت غرور‌آفرین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در نشاندن هواپیمای تجسسی بدون سرنشین آمریکایی پهپاد گفت: این حرکت یک افتخار بزرگی است برای ملت ایران چرا که دشمنان اسلام به خصوص استکبار جهانی به ضرورت و عظمت و توانمندی نظامی و مهندسی نیروهای غرور آفرین نظامی ایران اسلامی پی می‌برند.

در ادامه جلسه لایحه اصلاحیه مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت به تصویب اعضای شورای شهر رسید.

در جریان بررسی این لایحه رسول خادم رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر ضمن تشریح روند بررسی این لایحه در کمیسیون بودجه تصریح کرد: براساس پیشنهاد شهرداری، کمیسیون برنامه و بودجه نیز میزان بخشودگی مودیان خوش حساب را تأیید و زمان‌بندی آن را نیز تا پایان شهریور ماه سال 91 پیشنهاد می‌دهد.

ماجرای تقسیط بدهی مردم به شهرداری

حسن بیادی، نایب‌رئیس شورای شهر تهران با انتقاد نسبت به نحوه اجرای این مصوبه خاطر نشان کرد: روح مصوبه شورای شهر این بود که ارباب رجوع تصمیم بگیرد که بدهی خود را به صورت نقد یا اقساط پرداخت کند، نه شهرداری. اما در جریان اجرا، این شهرداری تهران است که تصمیم می‌گیرد که مطالبات مردم را به صورت نقد یا اقساط دریافت کند.

چمران نیز با تأیید سخنان بیادی یادآور شد: افرادی به شورای شهر مراجعه کرده‌اند که خواستار پرداخت مطالبات خود در 24 قسط هستند ولی شهرداری به آنها اطلاعات نادرست داده و می‌گوید که به صورت اقساط 12 یا 15 ماهه می‌توانند عوارض خود را پرداخت کنند.

محمد علی نجفی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر درخصوص این مصوبه با اشاره به اینکه شهرداری خلاف نکرده است، گفت: در مصوبه شورای شهر به شهرداری تهران اجازه داده شده است که مطالبات خود را تا اقساط 24 ماهه یا 36 ماهه دریافت کند؛ بنابراین شهرداری خلافی مرتکب نشده است.

وی در ادامه پیشنهاد داد به جای اینکه شهرداری مجاز به انجام این کار باشد باید موظف شود تا از بروز مشکلات اینچنینی جلوگیری شود.

تغییر جدول پرداخت مطالبات شهرداری پس از 8 سال

در نهایت لایحه مذکور به تصویب رسید که براساس اصلاحیه ماده واحده این لایحه شهرداری تهران به منظور تشویق مودیان و تسریع در پرداخت مطالبات خود و براساس درخواست مودیان موظف است از تاریخ ابلاغ این مصوبه تا پایان شهریور ماه سال 91 نرخ تسهیلات مندرج در تبصره سوم مصوبه مجوز تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران را به میزان 18درصد اعمال کند.

همچنین براساس این مصوبه جدول میزان مطالبات شهرداری و درصد پیش پرداخت نقدی بر مبنای بدهی نیز تغییر کرد چرا که این جدول مربوط به زمان تصویب این لایحه در سال 82 بود و با توجه به بالا رفتن ارقام عوارض و بدهی‌ها این جدول نیز دستخوش تغییر شد. بنابراین براساس این جدول و بر مبنای میزان بدهی مطالبات تا سقف 500 میلیون ریال، معادل 20درصد، از 500 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال معادل 30درصد و از یک میلیارد ریال تا سقف یک میلیارد و 500 میلیون ریال 40درصد پیش پرداخت نقدی پرداخت می‌شود و از یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بالا نیز پرداخت 50درصد پیش پرداخت نقدی ضروری است.

منبع: همشهری آنلاین