این کار به منظور شناسایی دقیق، رفع همپوشانی و برقراری ارتباط با سایر بانکهای اطلاعاتی ملی انجام میشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان تامین اجتماعی سعید حسینی مدیر کل امور نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تامین اجتماعی با اعلام این خبر گفت: بدنبال صدور بخشنامه جدیدی از سوی سازمان تامین اجتماعی از هشتم بهمن ماه سال جاری بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان که فاقد کد ملی یا سری و سریال مسلسل شناسنامه در اطلاعات شعب تامین اجتماعی میباشند، ملزم هستند به هنگام دریافت خدمات بیمهای علاوه بر مشخصات فردی، شماره کد ملی یا سری و سریال مسلسل شناسنامه را ارائه نمایند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر کد ملی یا سری و سریال مسلسل شناسنامه حدود 9 میلیون بیمه شده اصلی و تبعی در سیستم مکانیزه شعب تامین اجتماعی ثبت شده است افزود: بیمه شدگان و مستمری بگیرانی که قبلا کد ملی یا سری و سریال مسلسل شناسنامه خود را به شعب اعلام ننموده اند، باید در هنگام مراجعه به شعب تامین اجتماعی نسبت به ارائه اصل یا کپی کارت ملی یا شناسنامه خود و افراد تحت تکفل در جهت تکمیل اطلاعات هویتی اقدام کنند.
حسینی اجرای این طرح را در شناسایی دقیق فرد بیمه شده، مستمری بگیر و جلوگیری از همپوشانی، شفاف سازی و ارتباط با سایر بانکهای اطلاعاتی ملی مفید ارزیابی کرد و گفت: در راستای اجرای این بخشنامه سیستم مکانیزه شعب به گونهای تغییر یافتهاند که علاوه بر بررسی اطلاعات مربوط به مشخصات فردی بیمهشدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنها، کد ملی یا سری و سریال مسلسل شناسنامه ایشان نیز کنترل خواهد شد و در صورتی که فرد فاقد اطلاعات مربوطه باشد، ملزم به ارائه مشخصات مزبور خواهد بود.