همشهری‌آنلاین: نائب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس بر حمایت از هنرمندان در انتقال مبانی فرهنگی به سایر ملل تاکید کرد و جشنواره هنر مقاومت را فرصت مناسبی برای دیپلماسی فرهنگی دانست.

به گزارش همشهری‌آنلاین، سید رمضان شجاعی کیاسری نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و هنری یکی از مهم‌ترین ابزار دیپلماسی کشور ما به ویژه در شرایط کنونی است، گفت: فرهنگ و هنر می‌تواند در تعامل با سایر ملت‌ها مخصوصا آنها که با ما مراوده و هم سنخی دارند و باورهای فرهنگی‌مان در یکدیگر ریشه دارد، نقش جدی ایفا کند و باعث شود آنها نیز در موضوعات فرهنگی و مشترک همچون مقاومت با ما هم عقیده و همراه باشند.

وی افزود: با توجه به تحولاتی که در دنیا ایجاد شده است، زمان آن گذشته که قدرت‌های زورگو با تزویر و فریبکاری و استعمارگری بتوانند بر مردم دنیا حاکمیت داشه باشند و بنابراین باید بپذیریم که مسیر جدید و تازه‌ای در حال شکل‌گیری است که در آن راهی جز مقاومت و نهادینه کردن مقاومت برای ملت‌ها به خصوص ملل دربند و مظلوم وجود ندارد.

شجاعی کیاسری هنر را زبان بین‌المللی دانست و گفت: ما به عمق و غنای داشته‌های فرهنگی خود باور داریم و معتقدیم برای ملت‌های دیگر نیز قابل پذیرش است و بنابراین جشنواره هنر مقاومت فرصت مناسبی برای دیپلماسی فرهنگی است.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر حمایت و پشتیبانی از هنرمندان در ورود به چنین عرصه‌هایی اظهار کرد: در جامعه ما برخی هنرمندان با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالا نادیده انگاشته می‌شوند لذا باید از هنرمندانی که قابلیت انتقال این مبانی فرهنگی را دارند، به نحو مطلوبی حمایت کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما باید واقعیات هنر و فرهنگ خود را بشناسیم تا افراد توانمند و اثرگذار بتوانند با آثار ارزشمند و تاثیرگذار فعالیت کنند و در جشنواره جهانی هنر مقاومت نیز ظرفیت‌های واقعی خود رابه ظهور و بروز برسانیم.

دومین جشنواره جهانی هنر مقاومت تا پایان آذرماه سال جاری در موزه هنرهای معاصر فلسطین و مرکز فرهنگی هنری صبا از ساعت 9 تا 19میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

منبع: همشهری آنلاین