گروه ورزش - علی شاکــری: آرامش 10 هفته‌ای لیگ برتر والیبال باشگاه‌های ایران بالاخره در هفته یازدهم به هم خورد و، با نیمه‌تمام ماندن بازی گیتی پسند و کاله مازندران به‌دلیل مشکل‌آفرینی تماشاگران منتسب به تیم میزبان در یکی از 3 بازی حساس هفته، این رشته پرطرفدار بار دیگر وارد حاشیه شد.

حساسیت فدراسیون والیبال نسبت به ماجرای اتفاق افتاده این بار به حدی بود که دیگر مثل همیشه منتظر وقت مناسبی برای رسیدگی به ماجرای اتفاق افتاده نماند و بلافاصله با گذشت چند ساعت از اتفاقات رخ‌داده، در اقدامی اضطراری اعضای کمیته انضباطی‌اش را به جلسه صبح دیروز فراخواند. ماجرا هم از آنجا آغاز شد که به گفته ناظر بازی ، تعداد معدودی از تماشاگران آملی که حریف را در آستانه پیروزی نهایی می‌دیدند طاقت از کف داده و با پرتاب انواع و اقسام اشیا و بطری آب مانع از اتمام قانونی بازی شدند. در چنین شرایطی وی نیز طبق مقررات برای آسیب نرسیدن به بازیکنان میهمان و حتی میزبان با قطع کردن بازی، پرونده این دیدار نیمه کاره را به کمیته انضباطی فدراسیون والیبال ارجاع داد تا آنان در نشست اضطراری خود که پیش از ظهر دیروز برگزار شد در مورد اتفاقات رخ داده در آمل تصمیم‌گیری کنند. تصمیماتی که به جز محرومیت دو جلسه‌ای تماشاگران کاله اعتراضی را از سوی مسئولان باشگاه مازندرانی به همراه نداشته است.

روایت ترکاشوند

محمد ترکاشوند بازیکن سابق تیم ملی و کنونی گیتی پسند در تشریح ماجرای اتفاق افتاده بازی این تیم و کاله می‌گوید: کاله در این فصل تیم بسیار خوبی دارد و با توجه به بازیکنان قدرتمندی که در این شهر حضور دارند، تماشاگران‌شان توقع چنین باختی را نداشتند. با توجه به اینکه گیتی‌پسند چند هفته‌ای در بحران بود و با چند شکست شرایط بدی را پشت سر می‌گذاشت، کاله‌ای‌ها فکر می‌کردند که در این دیدار حتما پیروز خواهند بود.

وی ادامه داد: به‌نظر من اندک تماشاگرانی که جنبه و ظرفیت باخت نداشتند از اواخر گیم سوم شروع به فحاشی و سنگ پراکنی کردند تا به این طریق نارضایتی خود را بروز دهند. بازیکن تیم گیتی پسند با بیان این مطلب که تماشاگران هر چیزی که داشتند را به سمت زمین پرتاب کردند تصریح کرد: آنقدر بطری آب به سمت زمین پرتاب شد که کف سالن کاملا خیس شده بود. زمانی که دیگر جو سالن بسیار بد شد، ما به رختکن رفتیم و ناظر بازی نیز تصمیم گرفت که مسابقه ادامه پیدا نکند.

از سوی دیگر خلیل یگانه مجد که در آخرین لحظات جانشین سعید درخشنده به‌عنوان ناظر این بازی حساس انتخاب شده هم درباره حاشیه‌های این دیدار اظهار داشت: این مسابقه به‌دلیل جو نامناسب حاکم بر سالن بازی و تخلف برخی از تماشاگران برای دقایقی در گیم پایانی متوقف شد و سعی کردیم تا با همکاری مسئولان ورزش آمل جو سالن را کنترل کنیم اما به‌دلیل آرام نشدن فضای بازی مجبور شدیم درحالی‌که تیم گیتی‌پسند در گیم سوم به یک امتیاز برای برد نیاز داشت رای به نیمه تمام ماندن بازی بدهیم.

باخت فنی و 2 بازی بدون تماشاگر

اما جلسه کمیته انضباطی فدراسیون والیبال دیروز با حضور دبیر فدراسیون، رئیس و دبیر کمیته انضباطی، نمایندگان وزارت ورزش، رئیس سازمان لیگ و ناظران مسابقه برگزار شد و در نهایت تصمیمات ذیل برای خاطیان این مسابقه به شرح زیر اتخاذ شد که از هفته دوازدهم اجرا می‌شود:

1- باخت 3 بر صفر کاله مازندران با امتیازهای 25 بر صفر، 2- 2 بازی خانگی بدون تماشاگربرای کاله مازندران، 3- 3 میلیون تومان جریمه نقدی برای کاله مازندران، 4- جبران خسارات وارده به سالن مسابقه توسط باشگاه کاله مازندران طبق نظر کارشناسان فدراسیون والیبال .

ادامه صدرنشینی سایپا

در هفته یازدهم که همه اتفاقات تحت الشعاع بازی نیمه‌تمام گیتی پسند و کاله واقع شده بود، دو تیم باسابقه سایپا و پیکان یک‌بار دیگر در جدول بازی‌ها در کنار هم قرار گرفتند. البته در جدول سایپا همچنان صدرنشین است و پیکان قهرمان چندین ساله لیگ در جای دوم. این دو تیم با پیروزی مقابل شهرداری ارومیه و تبریز در حالی دو باره به هم رسیدند که هفته گذشته پیکان با شکست برابر سایپا 2 پله از این تیم در صدر جدول دور شده بود. در سایر بازی‌های هفته یازدهم هاوش گنبد، پیشگامان کویر یزد، نماینده کرمان و میزان خراسان رضوی دیگر تیم‌های پیروز هفته بودند.

منبع: همشهری آنلاین