گروه بین‌الملل: همزمان با انتشار اخباری درباره زمینه‌سازی‌ رژیم صهیونیستی به‌منظور حمله گسترده به نوار غزه، جنگنده‌های این رژیم در تازه‌ترین حملات خود به این منطقه یک نفر را شهید و یک نفر دیگر را مجروح کردند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در حمله هوایی بامداد جمعه نیروهای رژیم صهیونیستی به شرق شهر غزه در نوار غزه، دست کم یک فلسطینی شهید و یک نفر دیگر زخمی شدند.این درحالی است که در حمله شامگاه پنجشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به نوار غزه هم یک فلسطینی شهید و 10نفر دیگر زخمی شده بودند.این حملات در حالی صورت می‌گیرد که یک روزنامه صهیونیستی از آمادگی ارتش این رژیم برای آغاز حمله گسترده‌ای به غزه پرده برداشت.

به نوشته روزنامه هاآرتص، تال‌هرمونی فرمانده تیپ جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی با اعلام آمادگی حمله گسترده نظامی دیگری به نوار غزه، تاکید کرد که این حمله به‌منظور تقویت توان بازدارندگی و تاکید بر توان دفاعی به‌ویژه در بخش‌های جنوبی آغاز خواهد شد.اما یک سازمان حقوقی فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در سال 2011، دست کم 180 فلسطینی را در حملات مختلف شهید کرده است.
از سوی دیگر، رئیس حکومت خودگردان فلسطین با هشدار درباره تلاش‌های رژیم صهیونیستی به‌منظور تغییر هویت و بافت جغرافیایی و جمعیتی قدس شرقی اشغالی، کشورهای عربی و اسلامی را به اتخاذ اقدامی قوی در قبال این تجاوزات فراخواند.

منبع: همشهری آنلاین