جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی‌گفت: براساس هماهنگی‌های انجام شده از سال 86 تمام گواهینامه‌ها در کشور به صورت هوشمند و یک شکل صادر می‌شود.

سردار سید کمال هادیانفر با اشاره به اینکه گواهینامه‌های جدید روی PVC و با ترکیبات پلی‌کربنات چاپ می‌شود، افزود: گواهینامه‌های جدید هم با استفاده از دستگاه‌های PDA و هم از طریق ریدرهایی که قابلیت اتصال به کامپیوتر یا لپ تاب دارند، می‌توانند خوانده شده و اطلاعات دارنده گواهینامه به همراه تخلفات وی در اختیار مأمور قرار گیرد.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی‌با تأکید بر اینکه فراخوانی برای تعویض گواهینامه‌ها داده نمی‌شود، گفت: از سال 86 گواهینامه‌های جدید و گواهینامه‌هایی که قرار است تعویض شوند، به شکل جدید صادر می‌شوند که بدین ترتیب در یک پروسه زمانی شکل کل گواهینامه‌های کشور تغییر می‌کند.

هادیانفر با اشاره به اینکه چاپ گواهینامه در کشور به روز شده است، افزود: آموزشگاه‌های رانندگی باید پس از درج مشخصات فردی که در آزمون رانندگی قبول شده است، پرونده وی را برای راهور ناجا صادر کند که متأسفانه برخی آموزشگاه‌ها به علت نقص در پرونده، از ارسال به موقع پرونده متقاضیان خودداری می‌کنند که این موجب طولانی‌شدن سیر صدور گواهینامه می‌شود.

هادیانفر با اشاره به طرح ملی صدور گواهینامه در کشور گفت: هم اکنون 10 نوع گواهینامه در کشور وجود دارد که بزودی گواهینامه‌ها، یک شکل می‌شوند و نوع گواهینامه افراد در مشخصات مندرج در پشت آن تعیین می‌شود.