همشهری آنلاین: هفته پنجم دور برگشت لیگ برتر روز پنجشنبه (15 دی) با انجام شش دیدار برگزار شد و نتایج به دست آمده سبب جابجایی بسیاری از تیم‌ها در جدول مسابقات شد.

در حساس‌ترین دیدار این هفته تیم‌های دانشگاه آزاد تهران و فولاد ماهان اصفهان که رده‌های دوم و سوم جدول را به خود اختصاص داده بودند به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، در نیمه اول مسابقه دو تیم بازی زیبا و برابری را به نمایش گذاشتند که با نتیجه 38-37 به سود دانشگاه به رختکن رفتند. در کوارتر سوم باز این تیم دانشگاه بود که توانست بهتر نتیجه‌گیری کرده و به برتری 58-52 برسد. اختلاف امتیازات دو تیم در کوارتر چهارم به عدد 12 هم رسید ولی بازی خوب جواد داوری به همراه دفاع منسجم تیم فولاد ماهان باعث شد این اختلاف در فاصله 42 ثانیه به پایان مسابقه جبران شده و با تمرکز در پرتاب‌های آزاد در دقیقه انتهایی، این دیدار حساس با حساب 80 بر 76 به سود ماهان به پایان برسد. فولاد ماهان با این پیروزی جای خود در رده دوم را مستحکم کرد و دانشگاه آزاد برای دومین هفته متوالی شکست را پذیرا شد و رده سوم جدول را از دست داد.

در دیگر بازی حساس این روز تیم پتروشیمی بندر امام میزبان ذوب آهن اصفهان بود که موفق شد در رقابتی نزدیک حریف خود را شکست دهد تا ضمن کسب پنجمین پیروزی متوالی خود و جبران شکست مرحله رفت در اصفهان، خود را تا رده سوم جدول بالا بکشد. برای پتروشیمی ژوزف فورت با کسب 22 امتیاز و شاخص کارآمدی 32 روز خوبی را پشت سرگذاشت. برای ذوب آهن نیز آرن داودی با 22 امتیاز پرامتیازترین بازیکن بود ضمن آن که اوشین ساهاکیان و لورن وودز نیز "دبل دبل" شدند. ساهاکیان با 17 امتیاز و 13 ریباند و لورن وودز با 19 امتیاز و 11 ریباند.

در اهواز مصاف تیم‌های هفتم و هشتم جدول یعنی حفاری ملی اهواز و لوله آ.اس شیراز بسیار دیدنی بود که در پایان تیم حفاری موفق شد میهمان خود را 63-60 شکست دهد و به اولین پیروزی خود پس از رفتن حامد حدادی دست پیدا کند. تیم لوله آ.اس با این شکست به رده نهم جدول رفت.

در قم تیم جهش ترابر این شهر موفق شد تیم شگفتی‌ساز صنایع پتروشیمی ماهشهر را متوقف نماید و به سومین پیروزی خود در مسابقات دست پیدا کند. تیم جهش ترابر که در هفته‌های گذشته نشان داده بود به هماهنگی تیمی خوبی دست یافته است با پیروزی در این دیدار فاصله امتیازات خود با رقیبانش را کاهش داد تا دیدارهای هفته‌های آینده تیم‌های پایین جدول همچنان حساس باقی بماند.

تیم شهرداری گرگان در روزی که 63 درصد پرتاب‌های سه امتیازی خود را به ثمر رساند موفق شد تیم همیاری زنجان را شکست دهد و تماشاگران خود را راضی روانه خانه‌هایشان نماید. در این دیدار حامد حسین‌زاده با کسب 28 امتیاز و شاخص کارآمدی 35 نقش به سزایی در پیروزی تیمش ایفا نمود. شهرداری گرگان با این پیروزی 3 پله در جدول صعود نمود و خود را به مکان هشتم رساند.

در بازی آخر نیز مهرام تهران با اقتدار تمام موفق به شکست پویای تهران شد تا حاشیه امنیت خود با سایر رقبا در صدر جدول را حفظ نماید. مهرام در این بازی به صمد نیکخواه بهرامی استراحت داده بود و با استفاده از تمامی بازیکنان خود موفق شد با کسب 121 امتیاز، رکورد بالاترین امتیاز به دست آمده در لیگ امسال را به نام خود ثبت نماید. در این مسابقه مهدی کامرانی با کسب 30 امتیاز و شاخص کارآمدی 31 پرثمرترین یار میدان بود. ضمن آن که سجاد مشایخی، امیر صدیقی و حسین رحمتی بازی بسیار خوبی برای تیم خود انجام دادند.

در پایان هفته شانزدهم لیگ برتر، مهرام تهران همچنان با سه امتیاز اختلاف نسبت به نزدیک‌ترین رقیب خود و با 32 امتیاز در صدر جدول قرار دارد. فولاد ماهان اصفهان با 29 امتیاز در مکان دوم است و پتروشیمی بندر امام با 27 امتیاز در رده سوم می‌باشد.

منبع: همشهری آنلاین