لندن:‌ پسربچه‌10ساله پس از درگیر شدن با 2معلم یکی از آنها را با پای شکسته روانه بیمارستان کرد. گویا از این پس باید فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای خشن را از دسترس بچه‌ها دور نگه‌داشت، زیرا در این درگیری که به ادعای پسربچه 10ساله توسط 2معلم‌ زن آغاز شد، آنها در حال مواخذه وی بودند که ناگهان او از کوره در رفته و با مشت‌و‌لگد به جان آنها افتاده است.

البته در این مورد خاص معلم‌ها بالای 50سال سن داشتند و بعد از اینکه غافلگیر شدند برای دفاع از خود فرصت زیادی پیدا نکردند. گفتنی است در حال حاضر یکی از معلم‌ها از این دانش‌آموز شکایت کرده است.

رکورد غواصی

استانبول: مردی اهل کشور ترکیه پس از 192ساعت و 19دقیقه و 19ثانیه غواصی، رکورد جهانی آن‌را شکست. سِم‌کاربای که رکورد پیشین این رشته نیز متعلق به‌خودش بود طی این ماراتن در زیرآب تا اندازه‌ای به زندگی طبیعی خود نیز مشغول بود. برای‌نمونه کاربای گاهی تخته‌نرد بازی می‌کرد و با وجود فشار بالایی که بدن وی تحمل می‌کرد از دوچرخه‌سواری زیر آب نیز خودداری نکرد. جالب اینکه کاربای به‌وسیله وب‌سایتی که اسپانسر وی بود برای همسرش یک حلقه نیز خرید. در طول این مدت طولانی او فقط مجاز بود برای تعویض کپسول‌های اکسیژن به سطح آب نزدیک شود.

بازگرداندن تابلو

بروکسل:‌ سارقانی که 2سال برای فروش تابلویی معروف به «المپیا» اثر «رنه‌مگریت» نقاش بلژیکی تلاش کرده بودند پس از ناامید شدن از بازار سیاه، با وجود ارزش 3میلیون‌و 600هزار پوندی‌اش آن‌را پس دادند. سارقان در سال 2009‌میلادی اقدام به سرقت این تابلو کردند. در آن زمان یکی از سارقان، 2‌گردشگر ژاپنی و 3‌نفر از مسئولان موزه را به گروگان گرفت و نفر دوم با پریدن از روی مانع شیشه‌ای، تابلو را سرقت کرد. به گفته مدیر موزه رنه‌مگریت، سارقان که متوجه شدند نمی‌توانند این تابلو را به‌دلیل شناخته‌ شده بودن آن بفروشند، تصمیم گرفتند از آن خلاص شوند و خوشبختانه آسیبی نیز به آن نزد‌ه‌اند.

حراج نامه گراهام‌بل

نیوهمپشایر: نامه‌‌ای به‌جا مانده از الکساندر‌گراهام‌بل مخترع تلفن زیر چکش حراج می‌رود. وی در تاریخ 10ژوئن‌سال1878‌میلادی و درست 2روز پس از آزمایش موفقیت‌آمیز تلفن، این نامه را خطاب به والدین خود نوشت.‌ این نامه 7‌صفحه‌ای که در 2صفحه آن تصاویری از زنگ تلفن و شیوه استفاده از سیستم سیم‌کشی آن کشیده شده است توسط یک تاجر مقیم «نیوهمپشایر» آمریکا حراج خواهد شد. در این نامه، گراهام‌بل‌ به والدینش توضیح می‌دهد که چگونه اتصال کوتاه سیم‌کشی میان قطب‌های مختلف زنگ‌ را از بین برده و به چه وسیله‌‌ای از خطر برق‌گرفتگی درصورت بروز اتفاقی اینچنینی در امان بمانند.

منبع: همشهری آنلاین