همشهری آنلاین: بشار اسد روز چهارشنبه با حضور در میان هزاران تن از هواداران خود در دمشق با تاکید بر لزوم رویارویی با کسانی که علیه سوریه توطئه‌چینی می‌کنند، عنوان داشت که همگان باید برای ساختن کشور تلاش کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه با حضور در میدان "الأمویین" عنوان داشت: من می‌خواهم که در جمع شما مردم سوریه در میدان الأمویین و در غرب دمشق که پایتخت مقاومت در تاریخ به شمار می‌آید، حضور پیدا کنم.

وی در ادامه افزود: من می‌خواهم در کنار شما باشم، چراکه فرزند همین مردم هستم، کسی که بخواهد با مردم سخن بگوید، باید جزو خود آنها باشد.

اسد همچنین تاکید کرد: من می‌خواهم از شما و مردم سوریه قدردانی کنم و محبت خود را به تمام شهروندان این کشور که به میدان‌ها، خیابان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها آمدند، نشان دهم.

وی در ادامه افزود: امیدوارم که خداوند قلبی بزرگ به من دهد تا محبتی که لایق این ملت بزرگ است، به آنها اعطا کنم.

اسد همچنین عنوان داشت: زمانی که فهمیدم شما به این میدان آمدید، احساس کردم که دوست دارم در میان شما حاضر شوم. ما در پایتخت "شام" قرار داریم، منطقه‌ای که برخی‌ها می‌خواهند آن را ویران ببینند، اما هرگز چنین مساله‌ای محقق نخواهد شد.

وی در ادامه افزود: سوریه سرزمین مبارکی است که خداوند و پیامبرش آن را دوست داشتند، زمانی که خداوند سرزمینی را دوست داشته باشد، ملتی وفادار مانند شما به آن اعطا می‌کند.

اسد همچنین تاکید کرد: می‌خواهم در کنار شما در برابر کسانی که سوریه را هدف قرار می‌دهند، بایستم. با وجود حمایت شما هیچ‌گاه احساس ترس نخواهم کرد.

وی در ادامه افزود: ما در اینجا و در کنار یکدیگر برای حرکت رو به جلو و به سمت سوریه‌ای مملو از کرامت و بزرگی حرکت می‌کنیم و در مسیر اصلاحات و همچنین مبارزه با تروریسم گام برمی‌داریم.

اسد همچنین تاکید کرد: کسی که به سرزمین خود پایبند است، نیازی به دعوت ندارد. او خود برای دفاع از کشور حرکت می‌کند. ما باید نسبت به آینده امیدوار باشیم. آنها که علیه ما توطئه‌چینی می‌کنند، در آخرین مرحله خود قرار گرفته‌اند و ما این مرحله را مرحله‌ پایانی برای آنها قرار می‌دهیم.

شهروندان سوری از صبح روز چهارشنبه با حضور در میدان الأمویین و در دست داشتن پرچم‌های سوریه حمایت خود را از بشار اسد اعلام کردند.

تجمع‌کنندگان همچنین شعارهایی مانند "مردم خواهان بشار اسد هستند" در حمایت از رئیس‌جمهور خود و روند اصلاحات سر داده و با مداخله بیگانگان در امور داخلی کشورشان و همچنین تبلیغات رسانه‌ای علیه سوریه برای ایجاد آشوب و فتنه در کشور مخالفت کردند.

منبع: همشهری آنلاین