گروه سیاسی: مراسم اولین سالگرد هتک حرمت به حرمین امامین عسکریین(ع) با حضور روحانیون و بازاریان تهران برگزار شد.

روحانیون، طلاب، اصناف و بازار و اقشار مختلف مردم در مراسم اعتراض اولین سالگرد هتک حرمت حرمین امامین عسکریین، در مسجد عزیز‌الله بازار بزرگ تهران گرد هم آمدند.

اعتراض‌کنندگان به این هتک حرمت با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی و ضد صهیونیستی حامیان و عوامل این‌گونه عملیا‌ت‌ تروریستی در عراق را محکوم کردند.

همچنین روحانیون، بازاریان و دیگر اقشار مردم که در این مراسم حضور داشتند، خواستار اخراج نیروهای اشغالگر از خاک عراق شده و نیز اشغالگران را عامل اصلی ناامنی و خروج آنان را موجب برقراری ثبات در این کشور دانستند.

در این مراسم علی اکبر ناطق نوری به ایراد سخنرانی پرداخت. ناطق نوری در مراسم سالگرد جنایت تخریب حرمین شریفین عسگریین تأکید کرد: این جنایت ریشه در توطئه‌های آمریکا و انگلیس دارد.

در ابتدای مراسم بیانیه‌ جامعه‌ انجمن‌های اسلامی‌اصناف و بازار تهران در محکومیت این جنایت نیز قرائت شد.

آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید هم در پیامی از تمام مسلمانان خواست تا در بازسازی حرم عسگریین اهتمام ویژه داشته باشند.

آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی از مراجع عظام تقلید قم نیز دوشنبه شب در آیین سالگرد تخریب مرقد عسکریین(ع) که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه س  برگزار شد، خاطرنشان کرد: متأسفانه وهابیون افراطی، نادان و جانی تنها شیعیان را تکفیر نمی‌کنند، بلکه همه مسلمانان جهان را آماج حملات وحشیانه خود قرار می‌دهند.

وی تصریح کرد: ما به گروه‌های معتدل و علمای فهمیده وهابیون توصیه می‌کنیم که این خطر را هرچه زودتر درک کرده و بدانند که اسلام ظرفیت پیشرفت را دارد ولی افراطی‌گری مانع آن است.

آیت‌الله یوسف صانعی از مراجع تقلید هم با اشاره به سالگرد تخریب حرم عسکریین(ع) تصریح کرد که با چنین اقداماتی نه‌تنها تشیع ضعیف نمی‌شود بلکه تقویت می‌شود و بار دیگر مظلومیت شیعه برای همگان روشن می‌شود.

۲۳ محرم سالگرد تخریب حرمین مطهر عسکریین به‌دست عوامل استکبار جهانی و دشمنان اسلام در شهر مقدس سامرا است.