استقلال تهران صدرنشین 40 امتیازی لیگ برتر در ورزشگاه آزادی تهران میزبان مس کرمان خواهد بود.

آخرین رویارویی این دو تیم 21مرداد امسال بود که استقلال در کرمان با نتیجه 1-2 میزبان خود را شکست داد، دیداری که صمد مرفاوی هدایت مس را بر عهده داشت. پس از برد استقلال در کرمان، مرفاوی گفت که استقلال این نتیجه را با کمک امدادهای غیبی به دست آورده و حرف‌های او جنجال به پا کرد. این مربی اما با کسب نتایج ضعیف از کار برکنار شد و حالا میروسلاو بلاژویچ هدایت تیم کرمانی را بر عهده دارد. استقلال با توجه به شرایط میزبانی تحت هر شرایطی دنبال گرفتن 3 امتیاز است و از طرفی چشم به بازی‌های دیگر مدعیان دارد که با توقف آنها، حاشیه امنیت بیشتری در صدر جدول پیدا کند. در طرف مقابل مس کرمان با قرار گرفتن در رده هفدهم جدول در وضعیتی بحرانی به سر می‌برد و جایگاه بلاژویچ هم روی نیمکت این تیم متزلزل است. هر چند مسئولان مس در رسانه‌ها از این مربی حمایت کرده‌اند ولی شکست مقابل استقلال شاید اتفاقات جدیدی را روی نیمکت مس رقم بزند. می‌گویند ابراهیم قاسمپور یکی از گزینه‌های جدی مس برای جانشینی بلاژویچ است و باید منتظر ماند و دید که این مربی کروات با چه شرایطی مواجه خواهد شد.

غیبت دو بازیکن

استقلالی‌ها در بازی امروز اسماعیل شریفات را به‌دلیل محرومیت و آندرانیک تیموریان را هم به‌دلیل مصدومیت در اختیار ندارند ولی بقیه مصدومان استقلال شرایط بازی را دارند و احتمال بازی کردن خسرو حیدری و میلاد میداوودی زیاد است. البته خبر بد برای آبی‌ها این است که تیموریان تا یک ماه دیگر نمی‌تواند به میادین فوتبال بازگردد. طبق اعلام قبلی کادر پزشکی استقلال، آندو باید تا 2هفته دیگر آماده بازی شود ولی خبر بد برای استقلال این است که تیموریان یک ماه باید بیرون باشد. پزشک متخصص، به هافبک استقلال اعلام کرده که او به هیچ عنوان زودتر از یک ماه آینده نمی‌تواند فوتبال بازی کند که این موضوع چندان به نفع استقلال نخواهد بود. گفتنی است که میشائیل هنکه، مربی آلمانی استقلال که پس از بازی با داماش راهی کشورش شده بود امروز روی نیمکت استقلال خواهد نشست.

روز گذشته نشست خبری این دیدار در تهران برگزار شد که میروسلاو بلاژویچ غایب بود و پرویز مظلومی به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد. او ابتدای حرف‌هایش گفت: «خاطرات خوبی از مس کرمان و مردم خوب این شهر دارم اما می‌خواهیم از میزبانی‌ کمال استفاده را ببریم، درست است که مس اکنون در پایین جدول قرار دارد اما جایگاه واقعی‌اش اینجا نیست و بازیکنان و مربی خوبی دارد.» سرمربی استقلال در مورد بازی‌های متداوم مهدی رحمتی در استقلال و اینکه جایگزین مطمئنی ندارد ادامه داد: «ما رحمتی را آوردیم که از دروازه‌حفاظت کند. ضمن اینکه دفاع تیمی ما کامل شده است و همه بازیکنان به نحو مطلوب در کارهای دفاعی شرکت می‌کنند. رحمتی هم یکی از همان بازیکنان است که باید در این کارها شرکت کند. ضمن اینکه در نیم فصل دروازه‌بان ما به نام اسلامی که به صورت قرضی به شهرداری بندرعباس رفته بود، بازگشته است و هادی زرین‌ساعد هم در جام ولایت به خوبی خود را نشان داد. ما از ناحیه دروازه‌ هیچ نگرانی‌ای نداریم.»

مظلومی در پاسخ به این سؤال که با توجه به فشردگی مسابقات، آیا نگران مصدومیت بازیکنان استقلال نیستید تأکید کرد:« ما از این بابت نگران هستیم اما باید طبق برنامه سازمان لیگ رفتار کنیم. البته بارها به این برنامه اعتراض کرده‌ایم اما گویا چاره‌ای نیست. ما و ذوب‌آهن نسبت به سایر تیم‌های لیگ باید بازی‌های بیشتری انجام دهیم چرا که در پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا نیز حضور داریم. طبق برنامه اگر ما ذوب‌آهن را شکست دهیم، باید باا‌لاتفاق عربستان بازی کنیم اما سازمان لیگ 4 روز پیش از آن بازی، برای ما بازی گذاشته است. من از سازمان لیگ خواهش می‌کنم که هر تیمی چه ما و چه ذوب‌آهن به دور دوم پلی‌آف صعود کرد، بازی آن هفته لیگ‌‌اش را عقب بیندازد.» این بازی برای بلاژویچ هم فرصتی است که پس از 10سال به ورزشگاه آزادی برگردد. آخرین حضور او در این ورزشگاه به بازی تلخ ایران و ایرلند در پلی‌آف جام‌جهانی 2002 بر می‌گردد. آیا بلاژ باز هم ورزشگاه آزادی را با خاطره‌ای تلخ ترک می‌کند؟

برنامه بازی‌های امروز

نفت تهران- فولاد، ساعت 15
داماش گیلان- فجر سپاسی، ساعت14
مس سرچشمه- ملوان، ساعت 15
شاهین بوشهر- تراکتورسازی، ساعت 15
صنعت نفت- سپاهان، ساعت 15
ذوب‌آهن- سایپا، ساعت 15
صبا- راه‌آهن، ساعت 15
استقلال- مس کرمان، ساعت 16:40

منبع: همشهری آنلاین