همشهری‌آنلاین: حسین علایی درباره یادداشت خود نوشت: همانطور که تاکنون تمام عمر خود را در راه مخالفت با استبداد و برپایی نظام مردمی جمهوری اسلامی و دفاع از ماهیت انقلاب اسلامی و مقابه با سلطه استکبار به ویژه در دوران جنگ تحمیلی صرف کرده‌ام، ان‌شاءالله همچنان بر این صراط مستقیم استوار خواهم بود و معتقدم پشتیبانی از ولایت‌فقیه موجب می‌شود تا مملکت ما آسیبی نبیند.

حسین علایی فرمانده پیشین ستاد مشترک سپاه با اشاره به واکنش‌هایی که نسبت به مقاله‌اش با عنوان "19 دی از نگاه دیگر" از سوی برخی رسانه‌ها و هم‌چنین جمعی از فرماندهان نظامی انجام شد، در یادداشتی توضیحاتی را ارائه کرد.

متن این یادداشت به نقل از ایسنا به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

در پی برداشت‌های متفاوت از مقاله "19 دی از نگاه دیگر" و انعکاس گسترده آن در رسانه‌ها نکات ذیل را به اطلاع خوانندگان محترم این مقاله و به‌خصوص رزمندگان و فرماندهان عزیز دوران دفاع مقدس که همیشه مورد لطف و محبت آنها بوده‌ام می‌رساند:

1- هدف از نگارش این مقاله صرفا بیان رفتار استبدادی و دیکتاتوری رژیم ستم‌شاهی محمدرضا پهلوی در مقابل اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم مسلمان ایران در روز نوزدهم دی‌ماه سال 1356 و قیام‌های مردمی پس از آن بود که خوشبختانه منجر به سرنگونی آن پادشاهی در 22 بهمن سال 57 گردید و قطعا مقایسه نظام ستم‌شاهی با نظام جمهوری اسلامی ایران قیاسی مع‌الفارق بوده و به هیچ‌وجه مورد‌نظر نویسنده مقاله نبوده است.

2- اینجانب معتقدم که از مهمترین ویژگی‌ها و مشخصه‌های انقلاب اسلامی مردم ایران، مخالفت با "استبداد و دیکتاتوری" ، "وابستگی رژیم شاه به آمریکا" و "فساد دستگاه سلطنت" بوده است که امروزه به عنوان الگویی موثر در بیداری اسلامی و سرنگونی دیکتاتورهای کشورهای عربی مورد استقبال مردم خاورمیانه و شمال آفریقا قرار گرفته است.

3- نظام جمهوری اسلامی که با هدایت و رهبری‌های حضرت امام خمینی (قدس سره) و آراء قاطبه مردم ایران به عنوان مهمترین دستاورد انقلاب اسلامی پدید آمد، همچنان با دنبال کردن این سه مولفه اساسی است که به راه خود ادامه می‌دهد.

4- متأسفانه بعضی از رسانه‌های داخلی با ارائه برداشت‌های خاص خود، فضای مناسبی را برای رسانه‌های خارجی فراهم کردند تا آنها هرچه می‌خواهند بگویند و از ظن خود به تفسیر و تحلیل این مقاله بپردازند.

5- بدیهی است همانطور که تاکنون تمام عمر خود را در راه مخالفت با استبداد و برپایی نظام مردمی جمهوری اسلامی و دفاع از ماهیت انقلاب اسلامی و مقابه با سلطه استکبار به ویژه در دوران جنگ تحمیلی صرف کرده‌ام، ان‌شاءالله همچنان بر این صراط مستقیم استوار خواهم بود و معتقدم پشتیبانی از ولایت‌فقیه موجب می‌شود تا مملکت ما آسیبی نبیند.

حسین علایی

منبع: همشهری آنلاین