گروه شهری: پل ارتباطی بزرگراه جوانه در ادامه بزرگراه نواب به اتوبان ساوه (سه‌راه نعمت‌آباد) در هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

علی معدنی مدیر نظارت بر پروژه‌های سازمان فنی – مهندسی شهرداری تهران با اعلام این خبر افزود: بهره‌برداری از فاز اول این پروژه در اوایل هفته آینده آغاز خواهد شد و گره ترافیکی سنگین جنوب غرب تهران باز می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در طول سال‌های گذشته به‌دلیل تلاقی شبکه راه‌های سه منطقه 17، 18 و 19 تهران در این منطقه، ترافیک بسیار سنگینی را در این قسمت شاهد بودیم، افزود: بسیاری از شهروندان سه‌راه نعمت‌آباد را با عنوان سه‌راه سرگردان می‌شناختند و به‌دلیل ورودی‌ها و خروجی‌های مختلف آن به سمت اتوبان ساوه، بزرگراه جوانه، و خیابان‌های یافت‌آباد، همواره دارای ترافیک سنگینی بود. با افتتاح پل ارتباطی سه‌راه نعمت‌آباد در مسیرهای شرقی – غربی و همچنین شمالی – جنوبی آن، تسهیل رفت و آمد به‌وجود آمده است.

مدیر نظارت بر پروژه‌های شهرداری با اعلام این‌که عملیات احداث این پل در دو فاز انجام شده است گفت: هم‌اکنون فاز اول این پروژه به پایان رسیده است و برای ادامه فاز دوم این پروژه وجود معارضان ملکی به معضلی بزرگ تبدیل شده است که تا به امروز نتوانسته‌ایم آن‌را رفع کنیم.

معدنی ضمن اشاره به هزینه 4 میلیاردی برای بهره‌برداری از فاز اول این پروژه گفت: اگر از همان روز اول، برای احداث این پروژه با معارضان روبه‌رو نمی‌شدیم، شاید می‌شد این پروژه را طی شش ماه به بهره‌برداری رساند.

وی در ادامه افزود: پل ارتباطی بزرگراه جوانه به اتوبان ساوه در فاز اول به طول 85 متر است و در فاز دوم این پل به طول 240 متر در آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

برپایه این گزارش مدیر نظارت بر پروژه‌های شهرداری همچنین از افتتاح 5/2 کیلومتر از بزرگراه امام علی در ششم اسفند ماه خبر داد و افزود: بزرگراه امام علی حدفاصل پل فرجام تا پل آغاز که یک مسیر مستقیم است همزمان با تولد امام موسی کاظم(ع) در ششم اسفند ماه به بهره‌برداری خواهد رسید.