همشهری‌آنلاین: مسابقات فوتبال جام ملت های آفریقا 2012 با هرج و مرج در گینه استوایی آغاز شد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، گابن و گینه استوایی برای برگزاری مشترک این مسابقات به نحو مطلوب میلیون‌ها دلار از درآمد نفتی خود را برای بهبود تاسیسات ورزشی و جاده‌ها و هتل‌ها هزینه کرده‌اند.

در نخستین روز مسابقات دو تیم فوتبال لیبی و گینه استوایی در باتا با هم مسابقه دادند. مقامات فوتبال گینه استوایی برای بالا بردن روحیه فوتبالیست‌های گینه گفته‌اند در صورت پیروزی به اعضای تیم به عنوان جایزه پول نقد داده می‌شود و علاوه بر این به فوتبالیستی که گل بزند پول نقد جداگانه داده خواهد شد.

براساس گزارش‌ها پیش از گشایش بازی‌های جام ملت‌های افریقا در ورزشگاه شهر باتا هزاران نفر از طرفدران فوتبال که در برابر ورزشگاه جمع شده بودند ناگهان به سوی درهای ورودی هجوم آوردند که در نتیجه پلیس مجبور به مداخله شد و برای عقب راندن طرفداران فوتبال از باتوم و گاز اشگ آور استفاده کرد اما از آنجایی که ماموران پلیس نتوانستند از هجوم طرفداران فوتبال جلوگیری کنند سرانجام مامورا ن پلیس درهای ورودی ورزشگاه باتا را به طور کامل به روی طرفداران فوتبال گشودند.

به گفته خبرنگار این شبکه پیش از آغاز نخستین مسابقه جام ملت‌های افریقا هرج و مرج در جلوی درهای ورودی ورزشگاه حاکم بود اما این هرج و مرج بعد از آنکه پلیس اجازه داد مردم به داخل بروند فروکش کرد.

بر اساس گزارش واحد مرکزی خبر، این خبرنگار اضافه کرد از آنجایی که گینه استوایی تجربه‌ای در برگزاری چنین مسابقات بزرگی ندارد وقوع چنین حوادثی دور از انتظار نبوده است.

منبع: همشهری آنلاین