همشهری آنلاین: مسابقات والیبال ساحلی انتخابی المپیک، منطقه آسیای مرکزی در شهرکلمبو، پایتخت سریلانکا با قهرمانی مردان ساحلی ایران به پایان رسید .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، در دومین روز این رقابت‌ها ساعت 10 صبح روز یکشنبه (2 بهمن) ابتدا تیم ایران ب باترکیب صابرهوشمند و روح‌الله صالحی‌نژاد در مقابل تیم قدرتمند قزاقستان الف قرار گرفت که با نتیجه دو بر صفر (15-21) و (16-21) مغلوب شد .

در ساعت 11 تیم ایران الف، قهرمان والیبال ساحلی آسیا و اقیانوسیه با ترکیب پرویز فرخی و آق محمد سلاق تیم قزاقستان ب را با نتیجه دو بر صفر (21-18) و (21-16) شکست داد تا هر دو کشور صاحب یک پیروزی شوند.

ساعت 3 بعد ازظهر ایران الف مقابل قزاقستان الف که از دو بازیکن روس خود بهره می‌برد، به برتری رسید و در دیداری نزدیک حریف خود را دو بر یک با امتیازات 23 بر 21، 21 بر 23 و 19 بر 17 از پیش رو برداشت.

ساعت 4 عصر هم تیم ایران ب مقابل تیم قزاقستان ب دو بر صفر (21-15) و (21-16) مغلوب شد .

بدین ترتیب هر دو کشور دو پیروزی و دو باخت کسب کردند تا تکلیف قهرمانی در ست طلایی (گلدن ست) روشن شود.

دراین ست ایران الف ( پرویز فرخی و آق محمد سلاق) با ارائه یک بازی حساب شده، تیم قزاقستان الف را با نتیجه (15-11) شکست داد تا نمایندگان کشورمان در مجموع 3 بر 2 پیروز این رقابت شوند و با قهرمانی در این رقابت‌ها باردیگر شایستگی‌های خود را اثبات کنند.

لازم به ذکر است نمایندگان قزاقستان که پیش از این رقابت‌ها اردوی 35 روزه‌ای را در استرالیا داشتند، با قبول شکست در مقابل تیم ملی ایران در رده دوم ایستادند و پس از آنها سریلانکا و هندوستان در مکان‌های سوم و چهارم قرار گرفتند.

ساحلی‌بازان ایران با قهرمانی در این مسابقات جواز حضور در رقابت‌های نهایی انتخابی المپیک که خرداد ماه سال آینده برگزارمی‌شود را به دست آوردند.

منبع: همشهری آنلاین