همشهری آنلاین: نخستین هفته بوندس‌لیگا در سال جدید شامگاه یکشنبه (دوم بهمن) به پایان رسید. در دو دیدار دیدنی هفته ابتدا بوروسیا مونشن‌گلادباخ قهرمان نیم‌فصل را به زانو درآورد؛ در ادامه هم بوروسیا دورتموند هامبورگ را در خانه در هم کوبید.

بوروسیا مونشن‌گلادباخ سه - بایرن مونیخ یک

در نخستین دیدار نیم‌فصل دوم فصل ۲۰۱۲ - ۲۰۱۱ بایرن مونیخ، قهرمان نیم‌فصل، به خانه بوروسیا مونشن‌گلادباخ رفت. میزبان در ادامه شگفتی‌آفرینی‌های ماه‌های اخیر صدرنشین جدول را ۳ بر 1 شکست داد. هرمان در پایان این دیدار نخستین بازیکن بوندس‌لیگایی لقب گرفت که در سال ۲۰۱۲ دو گل در یک بازی به ثمر می‌رساند. گل اول شاگردان فاوره را هم مارکو رویس ۲۳ ساله در دقیقه ۱۱ وارد دروازه‌ مونیخ کرد.

نورنبرگ دو - هرتا برلین صفر

میزبان این دیدار عصر شنبه سه اتفاق مهم را با هم جشن گرفت: اولین پیروزی در سال ۲۰۱۲، پانصدمین دیدار خانگی در تاریخ بوندس‌لیگا و هزارمین بازی در تاریخ لیگ برتر باشگاهی آلمان. در سوی دیگر میدان هم تیم پایتخت‌نشین هرتا به ناکامی‌های نیم‌فصل اول ادامه داد. میشائل اسکیبه، سرمربی جدید هرتا برلین که پس از ۳۰۲ روز دوری از بوندس‌لیگا به لیگ برتر آلمان بازگشته، با این حساب در نخستین دیدار ناموفق بود.

وولفسبورگ یک - کلن صفر

در این دیدار هم میزبان به مراتب بهتر ظاهر شد. بهترین بازیکن "گرگ‌ها" اشکان دژآگه بود که بارها هم‌قطاران خود را در موقعیت گلزنی قرار داد. فلیکس ماگات، سرمربی وولفسبورگ، با نه بازیکن جدید، بیشترین خرید را در فصل نقل‌وانتقال زمستانی داشته است. پودولسکی، مهاجم گلزن و ملی‌پوش کلن، در حالی در این دیدار ناکام ماند که در نیم‌فصل نخست با ۱۴ گل زده رکورد جدیدی برای خود بر پا کرد.

شالکه سه - اشتوتگارت یک

دیدنی‌ترین فوتبال عصر شنبه (اول بهمن) را شالکه به نمایش گذاشت. شاگردان هوپ استیونس سنگین‌ترین شکست این روز را هم به مهمان خود تحمیل کردند. گل دقیقه ششم کلاس یان هونتلار هم به اشتباه آفساید اعلام شد. آبی‌پوشان بوندس‌لیگا با این پیروزی در امتیاز با بایرن مونیخ برابر شدند و فعلا بالاتر از گلادباخ و دورتموند در مکان دوم ایستادند.

هوفن‌هایم صفر - هانوفر صفر

نتیجه‌ این دیدار نسبت مستقیمی با حال و هوای مسابقه داشت. دیدار پایاپای و کم‌اتفاق دو تیم در هوای بارانی شهر "زنزهایم" تنها تساوی هفته تا عصر شنبه بود. هانوفر که قطعا از این نتیجه خشنودتر است، هفته نوزدهم میزبان نورنبرگ است. هوفن‌هایم اما دیدار دشواری در خانه‌ بوروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی در پیش دارد.

فرایبورگ یک - آگسبورگ صفر

تعویض مربی اگر به هرتا برلین کمکی نکرد، برای فرایبورگ خوش‌یمن بود. قعرنشین بوندس‌لیگا در نخستین دیدار خود در سال جدید، آگسبورگ را با تک‌گل دقیقه ۸۸ ماتیاس گینتر از پیش رو برداشت. این مدافع در دقیقه ۷۰ به جای پوتسیلا به میدان آمده بود. این نتیجه جای دو تیم را در پایین‌ترین مکان‌های جدول عوض کرد. آگسبورگ، تیم تازه‌وارد به دسته‌ برتر، حال در مکان آخر و اولین نامزد سقوط به دسته‌ پایین‌تر است.

کایزرزلاترن صفر - وردربرمن صفر

دومین روز از هفته هجدهم بوندس‌لیگا (شنبه، اول بهمن) با مسابقه تماشایی تیم پنجم جدول در خانه کایزرزلاترن به پایان رسید. در این دیدار با وجود این که توپ از خط دروازه‌ها نگذشت، اما لحظه‌ای هم آرام و قرار نگرفت. بازی تهاجمی لاترنی‌ها در این دیدار بیش از همه جلب توجه می‌کرد؛ نمایشی که دو بار منجر به لرزش دیرک دروازه شاگردان توماس شاف شد.

هامبورگ یک - بوروسیا دورتموند پنج

به گزارش دویچه‌وله، در نخستین دیدار یکشنبه (۲۲ ژانویه/ ۲ بهمن) بوروسیا دورتموند، مدافع عنوان قهرمانی، به خانه هامبورگ رفت. میزبان در این دیدار نه در دوندگی به پای حریف زردپوش رسید و نه در بازی‌سازی. شاگردان یورگن کلوپ با این موفقیت به مکان دوم جدول بازگشتند. یاکوب باشیکوفسکی و روبرت لواندوفسکی، دو بازیکن لهستانی دورتموند هر کدام دو بار دروازه میزبان را گشودند. گل نخست دورتموند را هم کوین گروس‌کرویتس در نیمه اول زد.

بایر لورکوزن سه - ماینتس دو

آخرین دیدار هفته هجدهم بوندس‌لیگا را بایر لورکوزن و ماینتس در لورکوزن برگزار کردند. میزبان در نیمه نخست دو گل به ثمر رساند که اولی گل به خودی زدنیک پوسپیخ، مدافع چک‌تبار ماینتس بود. شاگردان توماس توخل در آغاز نیمه دوم و به فاصله ۳ دقیقه از یکدیگر دو گل به میزبان زدند و بازی را به تساوی کشاندند. سرنوشت بازی را اما لارس بندر در دقیقه ۷۰ با ضربه سر رقم زد و مهمان را به مکان پانزدهم جدول فرستاد.

 

منبع: همشهری آنلاین