گروه حوادث: نخستین جشنواره «شهروند برگزیده» صبح روز گذشته در پایتخت برگزار شد و 114‌نفر در این جشنواره مورد تقدیر قرار گرفتند.

در بین کسانی که در این مراسم تقدیر شدند، کاپیتان شهبازی، خلبانی که هواپیمای مسکو- تهران را بدون چرخ روی باند فرودگاه، فرود آورد، ریزعلی خواجوی و پدر شهید حسین فهمیده به چشم می‌خوردند.ابتدای همایش سردار احمدی مقدم با اشاره به اینکه همه انسان‌ها در قبال یکدیگر مسئولند، گفت: گذر از خود به نفع دیگران امری ضروری در یک جامعه اسلامی است و خوشبختانه باید گفت که فرهنگ فداکاری و کمک به دیگران حتی با به خطر انداختن جان در آحاد جامعه دیده می‌شود. وی ادامه داد: خداوند روح خود را در انسان‌ها دمیده تا با روحیه فداکاری و انسان دوستانه در جهت خدمت رسانی به یکدیگر تلاش کنند. سردار احمدی‌مقدم افزود: امیدواریم که این فرهنگ در جامعه ما به خاطر فشارهای زندگی و شهرنشینی رنگ نبازد و باید در جهت حفظ این فرهنگ تلاش کنیم.

افرادی که برای کمک به دیگران حتی جان خود را از دست دادند یا کسی مانند دهقان فداکار که به یک نماد تبدیل شده است و باید گفت که دهقانان فداکار در جامعه بسیار زیاد هستند که باید از آنها تقدیر و تشکر کرد. در ادامه این جشنواره، از تمبر جشنواره شهروند برگزیده رونمایی شد و 114 شهروند نمونه استان‌های مختلف که دست به فداکاری زده و افرادی را نجات داده بودند، تقدیر شدند. بسیاری از این افراد هنگام خدمت‌رسانی یا درگیری با اشرار یا نجات مردم جان خود را از دست داده بودند که در این مراسم از خانواده‌های آنها تقدیر شد.

منبع: همشهری آنلاین