همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران از آمادگی قطع فروش نفت به اروپا خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، قلعه بانی در آیین گشایش سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان در اهواز گفت: با توجه به بازاریابی‌های قبلی، از هم اکنون آمادگی قطع فروش نفت را به اروپا داریم.

معاون وزیر نفت با اشاره به تحریم خرید نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی افزود : 18 درصد نفت خام ایران به اروپا صادر می‌شود که در صورت قطع آن، کشورهای اروپایی به ویژه پالایشگاه‌های بخش خصوصی آنها متضرر خواهند شد.

وی گفت: ‌شرکت ملی نفت ایران از مدت‌ها قبل بازاریابی برای فروش نفت خود به کشورهای غیر اروپایی را آغاز کرده است و با توجه به کیفیت نفت خام ایران و ارتباط با دیگر کشورهای جهان، مشکلی از نظر فروش نفت نداریم و نفت ایران خریداران زیادی دارد.

قلعه بانی با اشاره به مذاکرات اخیر با کشور هند درباره پرداخت مبالغ فروش نفت افزود : حدود 8 میلیارد دلار از هند طلبکار بودیم که با مذاکرات انجام شده و دریافت مطالبات، هند همچنان یکی از خریداران مطمئن نفت ایران خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: ایران با داشتن بیشترین مجموع ذخایر نفت و گاز در جهان، جایگاهی ویژه در تامین انرژی کشورها دارد و نمی توان نقش آن را نادیده گرفت.

قلعه بانی با اشاره به سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت گفت: تا پایان سال جاری حجم سرمایه گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت به 20 میلیارد دلار می رسد که این رقم در مقایسه با پارسال ، 2 میلیارد دلار بیشتر است.

سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان امروز در محل نمایشگاه بین المللی خوزستان در اهواز آغاز به کار کرد و تا 12 بهمن دایر است.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها