همشهری‌آنلاین: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با بیان اینکه به نظر می رسد دولت همان رقم عیدی 350 هزار تومانی را برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران در نظر دارد گفت: نزدیکی نرخ تورم به 40 درصد باعث بی‌ارزش شدن عیدی 350 هزار تومانی می‌شود. حتی اگر نرخ تورم تا این حد بالا نبود لازم بود به خاطر مخارج شب عید بازنشستگان و مستمری‌بگیران عیدی آنها به دو برابر افزایش یابد.

سید جواد زمانی در گفتگو با همشهری‌آنلاین با بیان این مطلب تاکید کرد: عیدی امسال بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی باید افزایش پیدا کند.

نماینده مردم کنگاور، صحنه و هرسین در مجلس هشتم نزدیکی نرخ تورم کشور به 40 درصد را باعث بی‌ارزش شدن عیدی 350هزار تومانی دانست و افزود: حتی اگر نرخ تورم تا این حد بالا نبود لازم بود به خاطر مخارج شب عید این افراد عیدی آنها به دو برابر افزایش یابد.

زمانی با یادآوری اینکه سال گذشته هم وزیر رفاه با تقاضای افزایش عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی موافقت نکرد گفت: آقای وزیر حداقل به قانونی که تاکید بر تناسب بین حقوق و مزایای کارکنان و بازنشستگان با نرخ تورم دارد توجه کند و برای اجرایی شدن این ماده قانونی عیدی امسال را افزایش دهد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم با بیان اینکه به نظر می‌رسد دولت همان رقم عیدی 350 هزار تومانی را برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران در نظر دارد گفت: اگرچه هنوز دولت در این باره رقمی اعلام نکرده است اما در واقع رقم عیدی اعلام شده و این در حالی است که به غیر از نرخ تورم و توقع خانواده‌ها از بزرگتر بازنشسته خود، این رقم عیدی فقط پول آجیل و برخی اقلام خوراکی عید می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدوارم وزیر این واقعیت را بپذیرد که هزینه‌های زندگی یک بازنشسته بیشتر از کارمند است و پاسخ به مطالبه امسال بازنشستگان و مستمری‌بگیران را به سال‌های دور موکول نکند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری‌بگیران در مکاتبه با شیخ الاسلامی تقاضا کرده است که عیدی بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی مانند عیدی کارگران شاغل معادل دو ماه حقوق برای آنها محاسبه شود.

منبع: همشهری آنلاین