گروه شهری: شهردار تهران با تاکید بر اینکه صراط مستقیم انقلاب را دور از هرگونه انحراف و فتنه پیش می‌بریم گفت: مطمئن هستیم تا زمانی که در راه آرمان‌های امام(ره) و شهدا تحت رهبری مقام معظم رهبری قرار داریم، نصرت و پیروزی و عزت دنیوی و اخروی در انتظار یکایک ماست.

دکتر محمدباقر قالیباف در مراسم تجدید میثاق کارکنان شهرداری تهران با آرمان‌های امام راحل که عصر چهارشنبه با حضور حجت‌الاسلام سید حسن خمینی در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و همچنین آغاز ولایت حضرت ولی‌عصر(عج) گفت: امام(ره) فجر آفرین عدالت و پیشگام شریعت توأم با ولایت بود. او مفسر راستین ولایت در این عصر و زمان بود و اصل مترقی ولایت فقیه را در این زمان احیا کرد.

قالیباف ادامه داد: حضرت امام(ره) بزرگ‌ترین ارزش‌های الهی، انسانی و تاریخی را برای مسلمین به‌خصوص ملت ایران به ارمغان آورد که در راس این ارزش‌های الهی که همه باید قدرشناس آنها باشیم ارزش جهاد و شهادت بود.

وی با اشاره به اینکه بیداری اسلامی نیز در سایه ارزش‌های اسلامی به‌وجود آمده، تصریح کرد: امروز در اینجا با امام(ره) و شهدای عزیزمان پیمان و عهد می‌بندیم که هرگز دست از آرمان‌های بلند و والای امام(ره) و شهدا برنخواهیم داشت و این مسیر صراط مستقیم را به دور از هرگونه انحراف و فتنه‌ای زیر پرچم و به فرمان مقام معظم رهبری پیش می‌بریم و بر سنت‌های الهی بیش از هر زمان دیگری پافشاری می‌کنیم.

دل آمیخته به بغض،کینه و حسد ره به جایی نمی‌برد

همچنین حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، تولیت حرم مطهر امام خمینی(ره) نیز در این مراسم، طی سخنانی در جمع کارکنان شهرداری تهران به نفحات و نسیم‌های ملایمی که در زندگی هر فرد و جامعه‌ای وجود دارد، اشاره کرد و گفت: انسان باید خود را در مسیر این نسیم‌ها قرار دهد. وی افزود: این نفحات و نسیم‌های ملایم در زندگی هر فردی وجود دارد اما باید آن را بشناسد و درک کند.سیدحسن خمینی ادامه داد: انقلاب به معنای تحولات در نظام‌های سیاسی و سیستم و نهاد اجتماعی و پیام آور برای تاریخ بود اما بخش بزرگی از انقلاب ما جایی تحقق یافت که یکایک مردم را تحت‌تأثیر قرار داد. وی در ادامه با بیان اینکه کسی که با مردم مهربان نیست، مهربانی نخواهد دید، خاطرنشان کرد: پیامبراسلام‌(ص) فرموده‌اند تنها مهربانان هستند که وارد بهشت می‌شوند. از این‌رو امروز اگر جامعه با هزار مشکل هم مواجه شود راه حلش مهربانی است.

فرزند یادگار امام(ره) خطاب به کارکنان شهرداری تهران گفت: شما در شهرداری با مردم مواجهید. با آنها مهربان باشید. کسانی که با شما مواجه می‌شوند حتما مشکلی دارند. خلاف قانون عمل نکنید اما با مهربانی با آنها برخورد کنید و مشکلات مردم را از پیش پا بردارید. وی ادامه داد: سعی کنید در حل مشکلات مردم و از بین بردن کینه و بغض در دل خود کوشا باشید، زیرا دل آمیخته به بغض، کینه و حسد ره به جایی نمی‌برد.

نکوداشت خلبانان نیروی هوایی

شهردار تهران در مراسم نکوداشت خلبانان نیروی هوایی در 8 سال دفاع مقدس، شرکت داشت.

محمد باقر قالیباف در این مراسم گفت: اگر امروز نتوانیم هر آنچه باور امام(ره) و شهدا بود و برایش انقلاب کردند و جنگیدند را محقق کنیم، در واقع به آنها و انقلاب ظلم کرده‌ایم.

به گزارش تهران سما، قالیباف در این مراسم که در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد، گفت: دهه فجر یادآور روزهای خونین و قیام ملت ماست. انقلاب اسلامی برای ملت ما عزت، استقلال و آزادی به ارمغان آورد و باعث احیای اسلام شد.

وی افزود: امروز هر انسان منصفی با هر سلیقه و گرایش که در این سرزمین زندگی می‌کند زندگی مادی و معنوی خود را مدیون شهدا و خانواده‌هایشان می‌داند؛ کسانی که تمام هستی خود را برای اسلام، کشور و ملتشان فدا کردند.

شهردار تهران با بیان اینکه نیروی هوایی ما یک ویژگی منحصر به فرد در تاریخ دارد، گفت: لحظاتی هستند که افراد تصمیمی می‌گیرند و همیشه در تاریخ این لحظات به نیکی برای خداوند و بندگان باقی می‌ماند، در مقابل لحظاتی هم هستند که انسان‌ها به خطا تصمیم می‌گیرند و در تاریخ نامشان به بدی و زشتی نزد خدا و بندگان باقی می‌ماند.

وی افزود: در تاریخ کشورمان، افتخار نیروی هوایی این است که به درستی و به وقت، توانست لحظه‌شناسی کند؛ چنانچه در بهمن ماه سال1357 قبل از پیروزی انقلاب در حالی که رژیم پهلوی بیشترین سرمایه‌گذاری را بر نیروی هوایی کرده بود دیدیم که چطور نیروی هوایی از مسیر طاغوت برید و با افتخار با انقلاب اسلامی بیعت کرد و آن لحظه را برای همیشه به نیکی برای خود به ثبت رساند.

وی گفت: دهه فجر یادآور این است که ما باید باورهایی که براساس آن انقلاب کردیم را محقق کنیم، باورهایی مانند آنکه اگر جامعه‌ای در سایه شرعیت، فقه و دین قرار گیرد و قدرت در اختیار دینمداران باشد، جامعه‌ای موفق در بعد مادی و معنوی خواهد بود.

در این مراسم از خانواده‌های سرلشکران شهید عباس سلطانی، شهید اصغر بهنیا، شهید جعفر مردانی و شهید علیرضا کریمانی که در 8 سال دفاع مقدس در نیروی هوایی برای دفاع از کشور و مردم مبارزه کردند تقدیر به عمل آمد و رشادت‌ها و دلاوری‌های تیمسار خلبان نصرت‌الله عبداللهی، تیمسار خلبان فرج‌الله براتپور، تیمسار خلبان سیروس بردشیری، تیمسار خلبان علی ده نادی، تیمسار خلبان ناصر ادراکی و تیمسار خلبان محمود خدایی مورد نکوداشت و تقدیر قرار گرفت.

منبع: همشهری آنلاین