همشهری آنلاین: مجلس شورای اسلامی با اصلاح بندی از قانون بودجه سال 1390 کل کشور به آموزش و پرورش اجازه داد بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را از نیروهای تربیت معلم تامین کند.

 

به گزارش واحد مرکزی خبر ، براساس ماده واحده ای که امروز تصویب شد در بند 111 قانون بودجه سال 1390 کل کشور کلمه "دولت" به عبارت "وزارت آموزش و پرورش" تغییر می یابد و دو تبصره به آن اضافه می شود.

بر این اساس، بند 111 قانون بودجه سال جاری به این شرح تغییر کرد: به منظور احیای مراکز تربیت معلم، وزارت آموزش و پرورش می تواند بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز خود را در چارچوب مجوزهای استخدامی ماده 51 قانون برنامه پنج ساله پنجم توسعه با رعایت قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوب 1369 به استثنای دانش آموزان دانشسراهای تربیت معلم و احکام مترتب بر این گونه دانش آموزان و دانشسراهای مقدماتی، بدون هرگونه بار مالی جدید از جمله دانشجویان ورودی سال 1388 به مراکز تربیت معلم تامین کند.

طبق تبصره (1) که به بند 111 قانون بودجه سال 90 الحاق شد قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش مصوبه 1369 مشمولان این بند را که خدمت زیر پرچم خود را نگذرانده‌اند شامل می شود.

بر این اساس، از مزایای مربوط به خدمت زیر پرچم مندرج در قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش پس از موافقت فرماندهی کل قوا استفاده می شود.

طبق تبصره (2) الحاقی، وزارت آموزش و پرورش باید به نحوی اقدام کند که تا پایان امسال مراحل استخدامی مشمولان این بند به اتمام برسد.