همشهری آنلاین: هفته بیستم لیگ برتر فوتبال باشگاهی آلمان تنها با آتش دورتموند و هانوفر گرم شد. در حالی که دیدارهای این هفته عموما با مساوی به پایان رسیدند، بوروسیا دورتموند با برتری بر میزبان خود از دیگر رقبا پیشی گرفت.

نورنبرگ صفر - بوروسیا دورتموند دو

مدافع عنوان قهرمانی بار دیگر صدر جدول را از بایرن مونیخ پس گرفت. بوروسیا دورتموند در دیدار افتتاحیه بیستمین هفته بوندس‌لیگا (جمعه، 14 بهمن) میزبان خود نورنبرگ را با ۲ گل از پیش رو برداشت و در جایگاه نخست جدول نشست. نورنبرگ تنها موفق شد یک نیمه در مقابل هنرنمایی شاگردان یورگن کلوپ مقاومت کند. کاپیتان سباستیان کِل و لوکاس باریوس برای دورتموند گلزنی کردند. باریوس ۱۰ دقیقه پیش از گلزنی به بازی آمده بود.

هامبورگ یک - بایرن مونیخ یک

هامبورگ در هفته بیستم بزرگ‌ترین خدمت را به دورتموند کرد. این تیم بایرن مونیخ را متوقف کرد. دو تیم شامگاه شنبه به دیدار هم رفتند. گل نخست را هم یاکوبو سالا، هافبک ایتالیایی هامبورگ در دقیقه ۲۳ به ثمر رساند. بایرن مونیخ در نیمه دوم موفق شد توسط ایویتسا اولیچ کروات از شکست بگریزد، اما نتوانست نتیجه را به سود خود برگرداند. اولیچ هم مانند باریوس (دورتموند) در نیمه دوم و پیش از گلزنی به میدان آمد.

شالکه یک - ماینتس یک

یکی دیگر از نتایج تا حدودی دور از انتظار هفته بیستم در خانه شالکه رقم خورد. میزبان این دیدار نتوانست روند پیروزی‌های هفته‌های پیشین را ادامه دهد و در برابر شاگردان قرمزپوش توماس توخل با تساوی متوقف شد. این نتیجه شالکه را هم "فعلا" از تعقیب دورتموند بازداشت و گره جدول در صدر را تا حدودی گشود. حال دست‌کم تیم نخست به دلیل امتیاز بیشتر در صدر است و تفاضل گل تکلیف تیم دوم و سوم را مشخص می‌کند.

وولفسبورگ صفر - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

در هفته بیستم "گرگ‌ها" هم بوروسیا مونشن‌گلادباخ را متوقف کردند. گلادباخ شگفتی‌آفرین فرصت داشت تا با شکست میزبان این هفته خود، بایرن مونیخ و شالکه را پشت سر بگذارد و به مکان دوم برسد؛ اتفاقی که رخ نداد. شاگردان فلیکس ماگات (وولفسبورگ) در این دیدار اجازه گلزنی به حریف خطرناک خود ندادند؛ هر چند که خود هم در گشودن دروازه حریف موفق نبودند. وولفسبورگ در هفته‌های اخیر از موقعیت باثبات‌تری برخوردار شده است.

هرتا برلین صفر - هانوفر یک

تنها تیم پیروز دومین روز از بازی‌های هفته‌ بیستم (شنبه، ۱۵ بهمن) هانوفر بود. شاگردان میرکو اسلومکا با یک گل از سد میزبان پایتخت‌نشین خود گذشتند. تک‌گل این دیدار را محمد عبدلائه نروژی به ثمر رساند. هرتا برلین با وجود میشائل اسکیبه، سرمربی جدید هم تا کنون نتوانسته از روند نزولی خود فاصله بگیرد.

بایر لورکوزن دو - اشتوتگارت دو

بایر لورکوزن، نایب‌قهرمان فصل پیش، در هفته بیستم در خانه خود از پس اشتوتگارت بر نیامد. شاگردان روبین دوت دو بار از مهمان خود پیش افتادند اما هر دو بار قدر پیروزی را ندانستند. گل دوم لورکوزن در نخستین دقایق نیمه دوم و از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. در این دیدار پر برخورد یک بازیکن از هر تیم با کارت زرد دوم داور از زمین اخراج شد. گل تساوی اشتوتگارت یک دقیقه مانده به پایان وقت قانونی به ثمر رسید.

هوفن‌هایم دو - آگسبورگ دو

هوفن‌هایم، از تیم‌های موفق بوندس‌لیگا در فصل گذشته هم مانند لورکوزن راه موفقیت را پیدا نمی‌کند. این تیم شنبه در خانه خود در برابر آگسبورگ، تیمی که در فصل جاری به دسته برتر آمده، نتیجه‌ای بهتر از تساوی کسب نکرد. جالب این‌که گل نخست را هم مهمان زد. هوفن‌هایم در ادامه دو گل زد که یکی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. بازی اما با گل دقیقه ۷۲ سباستیان لانگ‌کامپ، مدافع آگسبورگ، مساوی به پایان رسید.

فرایبورگ دو - وردربرمن دو

نخستین دیدار عصر یکشنبه (۱۶ بهمن) هم با تساوی به پایان رسید؛ تساوی‌ای که البته برای میزبان حکم پیروزی را داشت. فرایبورگ که مدتی است با سرمربی جدید تمرین می‌کند، فوتبالی دیدنی و نزدیک به روزهای درخشان فصل پیش را به نمایش گذاشت. شاگردان کریستیان اشترایش که بدون ترس از مهمان قدرتمند خود بازی می‌کردند، دو بار با گل‌های کلودیو پیزارو از وردربرمن عقب افتادند؛ در ادامه اما نتیجه را به تساوی کشیدند.

کایزرزلاترن صفر - کلن یک

سومین پیروزی هفته بیستم در دیدار پایانی هفته رقم خورد. کلن در این مسابقه موفق شد کایزرزلاترن را در خانه حریف شکست دهد. میزبان که از دقیقه چهلم به بعد ۱۰ نفره بازی می‌کرد، نتوانست در هوای سرد ورزشگاه "بتسن‌برگ" گل خورده را جبران کند. کلن با این سه امتیاز شیرین به رتبه نهم جدول صعود کرد. شاگردان مارکو کورتس (کایزرزلاترن) در مقابل همچنان در جمع سه تیم سقوط‌کننده به دسته پایین‌تر باقی ماندند.

اخراجی‌های هفته:

به گزارش دویچه‌وله، در هفته‌ بیستم بوندس‌لیگا در مجموع ۴ بازیکن با کارت قرمز داور از زمین اخراج شدند: میشائل کادلچ، مدافع چک‌تبار لورکوزن؛کریستیان مولینارو، مدافع ایتالیایی اشتوتگارت؛ سباستیان نویمان، مدافع هرتا برلین، و آریِل بوریشوک، هافبک لهستانی کایزرزلاترن. بوریشوک از سال میلادی جاری (۲۰۱۲) به کایزرزلاترن پیوسته و این نخستین حضور او در بوندس‌لیگا بود که ۴۰ دقیقه بیشتر به طول نیانجامید.

جدول رده‌بندی


1 بوروسیا دورتموند، 43 امتیاز


2 بایرن مونیخ،  41  امتیاز، تفاضل گل  33


3 شالکه،  41 امتیاز، تفاضل گل 21


4 بوروسیا مونشن‌گلادباخ،  40 امتیاز


5 وردر برمن، 32 امتیاز


6 بایر لورکوزن، 31  امتیاز


7 هانوفر،  30  امتیاز

 

 

منبع: همشهری آنلاین