همشهری آنلاین: رییس‌جمهور گفت: ملت ایران در هر عرصه‌ای که وارد می‌شود دستاوردهای قابل عرضه و در طراز جهانی ارائه می‌دهد.

دکتر محمود احمدی‌نژاد در مراسم افتتاح خط تولید جدیدترین نسل داروهای بیوتکنولوژیکی در آریوژن زیست دارو در نزدیکی استان البرز با بیان این‌که «خدا را سپاسگزارم که امروز شاهد به نتیجه رسیدن تلاش جمعی از فرزندان ملت ایران هستیم» اظهار کرد: کاری که انجام شده یک کار سطح بالا و با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری و دانش فنی است.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور با تقدیر و تشکر از تمام کسانی که در این ارتباط زحمت کشیده‌اند، به بیان دو نکته کوتاه پرداخت و در ابتدا خطاب به ملت ایران گفت: بارها اثبات و معلوم شده است که ظرفیت و توانمندی ملت ایران بالا، برجسته و تحول‌آفرین است و در هر عرصه‌ای که وارد می‌شود دستاوردهای قابل عرضه و در طراز جهانی ارائه می‌دهد.

وی با بیان این‌که «ما باید در مسیر ساختن حرکت کنیم و همه در این مسیر تلاش و کوشش کنیم و راه روشن است» گفت: ما باید با اتکا به استعداد و اندیشه ایرانی و آرمان‌های بلند الهی و انسانی، ایران را در بخش‌های گوناگون بسازیم و در همه عرصه‌ها باید فرهنگ خود رابه میدان بیاوریم و برای ساختن ایران تلاش کنیم و از طریق ساختن ایران نقش شایسته ملت ایران را در عرصه جهان ایفا کنیم.

احمدی‌نژاد خطاب به دست‌اندرکاران این پروژه‌ها و مسوولان آن گفت: ما در ابتدای راه هستیم و ان‌شاءالله این فعالیت‌ها ادامه خواهد داشت و دولت از این فعالیت‌ها و پیشرفت‌ها در این زمینه‌ها پشتیبانی سیاسی و تدارکاتی می‌کند.

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت حرکت در عرصه صادرات در زمینه این داروها و فرآورده‌ها گفت: ان‌شاءالله بتوانیم در این عرصه حرکت کنیم و نیازهای قسمت‌های مختلف جهان را تامین کنیم و چقدر خوب است که در این عرصه با نام ملت ایران وارد شویم و تامین کننده نیاز داروی کسانی باشیم که پشتیبانی ندارند و دست‌شان به جایی نمی‌رسد.

رییس‌جمهور بار دیگر با تشکر از دست‌اندرکاران این پروژه و سرمایه‌گذاران آن گفت: امیدوارم سال آینده شاهد فعالیت‌های بیشتر و گسترده‌تر در مجموعه شما باشیم و دستاوردهای بیشتر و گسترده‌تری را مشاهده کنیم.

پیش از صحبت‌های رییس‌جمهور مسوول مجموعه آریوژن زیست دارو و همچنین یکی از معاونان وزیر بهداشت به ایراد سخنرانی پرداخت.

در این مراسم با حضور رییس‌جمهور، خط تولید فرآورده‌های آنتی‌بادی‌های دارویی و همچنین فاکتور هفت انسانی فعال آریو سون در درمان بیماری‌های هموفیلی، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

خط تولید فرآورده‌های آنتی‌بادی‌های دارویی نهمین کارخانه در عرصه جهانی است و همچنین خط تولید فاکتور هفت انسانی دومین کارخانه‌ در دنیا است که در زمینه تولید داروهای مربوطه فعالیت کرده است.

رییس‌جمهور سپس استان البرز را به مقصد استان قزوین به منظور افتتاح چندین پروژه عمرانی ترک کرد.

منبع: همشهری آنلاین