همشهری آنلاین: رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یک اقتصاد سالم هیچ وقت با یک SMS وضعیتش عوض نمی‌شود گفت: آقایانی که بر سر کار می‌آیند، باید فکر اقتصادی داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، علی لاریجانی در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی پارک ملت با بیان این که یک جریان خبری صرف نمی‌تواند ساختار اقتصادی یک کشور را به هم بریزد‌ از تقلیل مشکلات مدیریتی حوزه اقتصاد کشور به برخی جریان‌سازی‌های خبری انتقاد کرد و تأکید کرد که اگر وضعیت اقتصادی ورزیده‌ای داشتیم،‌ وضعیت و شرایط بهتری در مناسبات بین المللی داشتیم.

*اقتصاد کشور "ورزیده" نیست

رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: در شرایط فعلی نکته مهمی که می‌تواند در مورد ما مورد توجه قرار گیرد و ما را پایدارتر کند، حوزه اقتصاد است چراکه اگر از یک اقتصاد قوی برخوردار بودیم، خیلی بهتر بود چرا‌که ورزیدگی ‌ما در این حوزه کمتر است.

*یک اقتصاد سالم هیچ وقت با یک sms وضعیتش عوض نمی‌شود

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از مسائل مدیریتی است، افزود: یک اقتصاد سالم هیچ وقت با یک sms وضعیتش عوض نمی‌شود.

زمانی که مجری خطاب به لاریجانی گفت که به هر حال این sms ممکن است روی جو روانی بازار تاثیرگذار باشد، رئیس مجلس نیز گفت که با یک خبرگزاری کوچک که نمی‌توان اوضاع اقتصادی را به هم ریخت.

رئیس قوه مقننه اظهار داشت: باید بپذیریم که یک مسلک اقتصادی را قبول کرده‌ایم و نباید هر روز در خصوص این موضوع مسائلی مطرح شود.

وی تاکید کرد:‌ آقایانی که بر سر کار می‌آیند، باید فکر اقتصادی داشته باشند، مثلا عدالت در نظر متفکرین اقتصادی نقطه کانونی مدینه فاضله است لذا یک تعریف عام در این زمینه لازم داریم.

وی تاکید کرد: در حوزه اقتصاد ما به یک نظام دقیق نیاز داریم تا منویات نظام جمهوری اسلامی اجرا شود که در این زمینه یک مقدار مشکلات مدیریتی وجود دارد.

*محصولات چینی از در و پنجره وارد می‌شود

وی به تصویب قوانین مادر در مجلس هشتم اشاره کرد و گفت: قاچاق یکی از مشکلات کشور است، مخصوصا محصولات چینی که از در و پنجره وارد می‌شود که اخیرا مجلس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در این زمینه مصوب کرد.

بر اساس گزارش فارس، لاریجانی اظهار داشت: مجلس در برخی بخش‌ها پرکار بود و البته من هم به کمیسیون‌هایی که در این زمینه فعال بودند، پر و بال می‌دادم.

منبع: همشهری آنلاین