همشهری آنلاین: موسسه بین‌المللی ارتباطات بصری گرافیس که در کشور آمریکا بنیان گذاشته شده است، حسن کریم‌زاده را به عنوان برنده جایزه طلایی این موسسه اعلام کرد و همچنین دو هنرمند ایرانی به بخش طراحی لوگوی کتاب گرافیس این موسسه راه یافتند.

به گزارش ایلنا، موسسه بین‌المللی ارتباطات بصری "گرافیس" فهرست برندگان دوره اخیر خود را درحالی اعلام کرد که حسن کریم‌زاده (طراح گرافیک و کارتونیست) توانست نام خود را به عنوان برنده جایزه طلایی این دوره ثبت کند.

کریم‌زاده، تاکنون افتخارات متعددی را در کارنامه هنری خود ثبت کرده که از آن بین می‌توان به کسب عنوان "اف.یو.ان" از سازمان ملل متحد و همچنین دو جایزه نخست از دو دوره مسابقه جهانی "ورلد پرس کارتون" پرتغال اشاره کرد.

همچنین در کتاب سالانه این موسسه، نام دو هنرمند ایرانی به نام‌های لادن رضایی و ایرج میرزاعلیخانی به بخش طراحی لوگوی مجله گرافیس راه یافتند.

هر سال گرافیست‌ها و عکاسان تبلیغاتی آثار خود را به موسسه "گرافیس" در شهر نیویورک ارسال می‌کنند تا در این رقابت جهانی شرکت کنند، امسال نیز کریم‌زاده با ۲ لوگوتایپ "ماهنامه سیما" و "روزنامه اعتماد ملی"، و نیز ۲ نشانه "نشر کوچک" و "نشر گام‌نو" به این رقابت راه یافت و از این میان، نشانه "نشر کوچک" توانست نشان طلای "گرافیس" را برای او به ارمغان بیاورد.

کتاب گرافیس هشت نیز لوگوهای لادن رضائی و ایرج میرزاعلیخانی را منتشر کرده است. ناگفته نماند که ایرج میرزاعلیخانی به کتاب سالیانه گرافیس نیز راه یافته است.

"گرافیس" در سال ۱۹۴۴ توسط دکتر والتر امستوز و والتر هردگ با انتشار نشریه‌ای به همین نام، در زوریخ پایه‌گذاری شد و پس از مدت کوتاهی به عنوان منبعی از بهترین آثار هنرمندان هنرهای بصری جهان شناخته شد.

در سال ۱۹۸۶ با واگذاری این موسسه به مارتین پدرسن، "گرافیس" به نیویورک منتقل شد و از آن سال تاکنون به عرصه‌ رقابت، عرضه‌ و انتشار سالانه آثار هنرمندان گرافیست و عکاس تغییر رویه داد.