همشهری آنلاین: وزیر ارتباطات با بیان اینکه با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات دیگر کاملا متکی به پهنای باند اینترنت نخواهیم بود گفت: در اینکه امروزه سرعت دسترسی کاربران به اینترنت با فراز و نشیب‌هایی روبرو است شکی نیست و ولی سعی می‌کنیم با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات و نظارت بر ارائه خدمات این مشکل را مرتفع کنیم.

رضا تقی پور در گفتگو با همشهری آنلاین در پاسخ به اینکه آیا شبکه ملی اینترنت می‌تواند مشکلات فعلی سرعت و کیفیت اینترنت که کاربران با آن درگیر هستند را حل کند گفت: به طور قطع یکی از اهداف اصلی ما در شبکه ملی اطلاعات همین بحث است که برای بسیاری از کارهایمان متکی به پهنای باند اینترنت نباشیم تا اگر چنانچه زمانی این پهنای باند به هر دلیل و به دلیل اختلالات بین‌المللی و یا وجود اشکالات در درگاه‌های ورودی کشور محدود شد این محدودیت به کاربران داخلی ما اعمال نشود.

سرعت اینترنت با فراز و نشیب‌هایی روبرو است

وی با بیان اینکه شکی نیست که امروز سرعت دسترسی کاربران به اینترنت با فراز و نشیب‌هایی روبرو است گفت: یکی از بحث‌های اصلی ما در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیز همین موضوع است؛ اما باید توجه داشت که قوانین و مقررات در این باره وجود دارد و امروز ارائه کنندگان خدمات باید در چارچوب این قوانین فعالیت کنند.

از این وضعیت راضی نیستیم

تقی پور در مورد فعالیت ارائه کنندگان خدمات اینترنت در چارچوب‌های درنظر گرفته شده تاکید کرد: ما در چند مرحله سعی کرده‌ایم که ارتباطات را میان تامین کنندگان عمده پهنای باند، شرکت ارتباطات زیرساخت و توزیع کنندگان پهنای باند تنظیم کنیم که برغم بهبودهای نسبی از این وضعیت راضی نیستیم و یکی از محورهای برنامه ما برای ارتقای سرعت و پهنای باند شبکه نیز این است که به این مقررات بیشتر بپردازیم.

پهنای باند بیشتری در اختیار شهروندان قرار می‌دهیم

وی ادامه داد: در بحث نظارت و اینکه آیا چارچوب‌هایی که ابلاغ شده توسط اپراتورهای خدمات اینترنتی به صورت کاملا دقیق رعایت می‌شود یا خیر از جمله برنامه‌های اصلی امسال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خواهد بود. اما از طرفی با کاهش هزینه‌ها در شبکه ملی اطلاعات امیدوار هستیم پهنای باندی به مراتب بیشتر از آنچه که امروز در اختیار شهروندان است در اختیار همه کسب و کارها و کاربران خانگی قرار دهیم.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها