همشهری آنلاین : اتریش، موفق‌ترین تیم شرکت کننده درپیکارهاى سوئد بود.

پس از دو هفته درشهر آره در سوئد، سى و نهمین دوره پیکارهاى اسکى قهرمانى جهان در دو دسته بانوان و مردان در مواد اسکى سرعت، مارپیچ وترکیبى،به پایان رسید.

درآخرین روز این دوره ازمسابقات که درماده تیمى همراه با دو شرکت‌کننده زن و مرد از هر کشور به انجام رسید، شرکت کنندگان اتریش در مجموع امتیازات بدست آمده از مواد مارپیچ عالى و مارپیچ بزرگ موفق تر از همه بوده و از تیمهای دیگر پیشى گرفتند.

ماده تیمى شامل مارپیچ عالى و کوچک، چهار بار و هر بار با دو شرکت کننده زن و مرد از هر کشور، به تازگى در برنامه مسابقات قهرمانى جهان در این ورزش جاى گرفته است.

شرکت کنندگان اتریش در کل ۱۱ ماده این دوره از مسابقات درهر دو دسته بانوان و مردان با تعداد ۳ طلا، ۳ نقره و۳ برنز، بیشترین امتیازات را صاحب شده و در رده اول جدول مدالهاى به دست آمده قبل از سوئد و نروژ، به چشم می‌خورند.

 در تیم کشور میزبان مسابقات ، ”آنیا پرسون”  عضو تیم ملى بانوان این کشور‌ به تنهائى هر سه مدال طلاى سوئد را همراه با یک نقره و یک برنز ن دریافت داشت و موفق ترین شرکت کننده دراین دوره از مسابقات بود.

در بین مردان نیز ”آکسل سوین دال” با دو مدال طلا، تیم نروژ را در رده سوم جدول مدالهاى بدست آمده جاى داد.

دیگر تیمهاى پراعتبار در مواد اسکى کوهستانى، در این دوره از مسابقات دور از انتظار، با نتایج قابل پیش بینى روبرو نبودند.

 پس از سوئیس، ایتالیا و جمهورى چک،  شرکت کنندگان آمریکا که در این ورزش با موفقیت‌هاى زیادى روبرو بوده‌اند، با ۳ مدال نقره ، و کانادا تنها با یک نقره، دررده‌هاى بعد جاى گرفتند.
فرانسه نیز تنها با یک مدال برنز، از موفقیت‌هاى دلخواه به دور بود و آلمان بدون مدال قهرمانى باقى ماند.