گروه بورس: آخرین آمار دریافتی نشان می‌دهد: در طول11 ماه سپری شده از سال جاری سهامداران 20 شرکت به سودهای فراتر از 100 درصد دست یافته‌اند.

این گزارش حاکی است: در باشگاه 100 درصدی‌های بورس تهران، بیش از همه نام شرکت‌های فعال در صنایع معدنی و فلزی دیده می‌شود. در این مدت سهامداران باما با توجه به کسب سود700 درصدی از محل رشد قیمت سهامشان، رویایی‌ترین سود را از سرمایه‌گذاری در بورس کسب کرده‌اند. در 11 ماه گذشته، 5 هزار و 330 نفر سوار قطار صعودی سهام باما شده‌اند.

این تعداد سرمایه‌گذار، 17 میلیون سهم باما را با پرداخت رقمی معادل 800 میلیارد ریال به سبد دارایی‌هایشان افزودند.

عنوان دومین سهم سودآور بورس در 11 ماه گذشته به یک شرکت کم گردش تعلق گرفت. قند شیروان با حجم اندک معاملات، رشدی  300 درصدی را در قیمت سهامش تجربه کرد.

به جز این دو  شرکت، سهامداران 4 شرکت دیگر بورس سودهای بالاتر از 200 درصد را از محل افزایش قیمت سهام خود کسب کرده‌اند. از اول امسال تاکنون، قیمت سهام تکنوکار  273 درصد، ارزش دارایی سهامداران فرآورده‌های مواد معدنی 242 درصد و قیمت هر سهم فرآورده‌های  تزریقی  230 درصد بالا رفته، ارزش سهام حمل و نقل پتروشیمی هم با رشدی 202 درصد روبه‌رو شده است.

شرکت‌های گل‌گهر، توسعه معادن روی، کالسیمین، آذرآب و فولاد کاویان نیز از جمله شرکت‌هایی هستند که با عمق به نسبت مناسبی در بازار مبادلاتشان، رشد قیمت سهام را  تجربه کرده‌اند.