همشهری آنلاین: هفته نخست مرحله پلی‌آف لیگ برتر والیبال روز یکشنبه 14 اسفندماه با برگزاری دو دیدار آغاز شد که تیم‌های پیکان و سایپا به سختی موفق به شکست حریفان شدند تا نخستین گام این مرحله را با موفقیت بردارند.

نخستین دیدار مرحله پلی‌اف در آمل برگزار شد و دو تیم پیکان و کاله به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، تیم والیبال پیکان در حالی مهمان کاله بود که نتیجه دو دیدار مرحله مقدماتی را به این تیم واگذار کرده بود. اما این تیم پیکان تهران بود که در بازی این روز موفق به شکست سه بر دو نماینده مازندران شد تا نتیجه این بازی حساس را از آن خود کند.

پیکان در ست‌های اول، دوم و پنجم این دیدار سنگین که به مدت 2 ساعت و 30 دقیقه طول کشید در برابر بیش از سه هزار تماشاگر آملی پیروز شد. اما در ست‌های سوم و چهارم نتیجه را به کاله میزبان واگذار کرد.

تیم والیبال کاله در این دیدار 102 پوئن به دست آورد و 108 پوئن را از دست داد.

به نظر می‌رسد تیم پیکان در حال حاضر شرایط بهتری برای رسیدن به فینال داشته باشد، چرا که بازی برگشت این دو تیم چهارشنبه (17 اسفند) در تهران به میزبانی پیکان برگزار می‌شود.

اما در دومین بازی مرحله پلی‌آف تیم والیبال سایپا به بیست و چهارمین پیروزی خود در این دوره از رقابت‌های لیگ برتر دست یافت و موفق شد برای سومین بار در طول این دوره از مسابقات شهرداری ارومیه را سه بر دو شکست دهد.

سایپا در نخستین ست این دیدار برای شکست شهرداری ارومیه مشکل زیادی نداشت اما در ست دوم نماینده ارومیه میدان را در دست گرفت. سایپا با تلاش زیاد موفق به کاهش اختلاف امتیازها در لحظات پایانی ست دوم شد اما به دلیل دریافت یک کارت زرد توسط یکی از بازیکنان این تیم، سایپا 28 بر 26 ست را به ارومیه واگذار کرد.

سایپا و شهرداری ارومیه ست‌های سوم و چهارم را نیز با هم تقسیم کردند تا دو بر دو مساوی شوند و تعیین پیروز میدان به ست پنجم موکل شود.

تیم شهرداری ارومیه به رغم تلاش‌های فراوان در ست‌های دوم و چهارم، در ست پنجم هماهنگی تیمی خود را نداشت و 15 بر 11 نتیجه را واگذار کرد تا در نهایت بعد از 2 ساعت و 18 دقیقه بازی، سه بر دو شکست را پذیرا شود و امید به دیدار برگشت برای جبران داشته باشد.

دیدار دو تیم سایپا و شهرداری ارومیه علاوه بر یک هزار و 500 تماشاگر خونگرم، یک مهمان ویژه نیز داشت که "خولیو ولاسکو" سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان بود.

حضور وی در سالن مسابقات انگیزه خاصی به بازیکنان به ویژه جوانان دو تیم داده بود که این موضوع هیجان بازی را نیز دو چندان کرد.

دیدارهای برگشت این مرحله چهارشنبه 17 اسفندماه در دو شهر تهران و ارومیه برگزار خواهد شد. در تهران پیکان میزبان کاله مازندران خواهد بود و در ارومیه شهرداری این شهر میزبان سایپا خواهد بود.

 

منبع: همشهری آنلاین