همشهری آنلاین: عصر یکشنبه (۱۴ اسفند) بوروسیا مونشن‌گلادباخ، تیم سوم جدول هم شکست خورد تا خیال دورتموند از بابت این رقیب هم آسوده شود. این هفته بایرن مونیخ و شالکه (دوم و چهارم) هم دیدارهای خود را با شکست به پایان بردند.

بایر لورکوزن دو - بایرن مونیخ صفر

بایرن مونیخ در ابتدا مالک توپ و میدان این بازی بود. این تیم بارها موقعیت داشت توسط روبن، گومز یا مولر دروازه میزبان را بگشاید. در نیمه دوم و با آمدن مهاجم دوم لورکوزن به زمین اما ورق برگشت. بایرن مونیخ آهنگ بازی خود را از دست داد و تا پایان هم نتوانست به خوبی نیمه نخست بازی کند. یوپ هاینکس، سرمربی مونیخ، با این حساب مغلوب شاگردان فصل پیش خود شد. این اولین پیروزی لورکوزن بر مونیخ از سال ۲۰۰۴ است.

فرایبورگ دو - شالکه یک

در این مسابقه دومین خط حمله قدرتمند فصل (شالکه) به خانه ضعیف‌ترین خط دفاعی در قعر جدول رفت. البته در نهایت نتیجه‌ای خلاف انتظار رقم خورد. این دیدار را هم تیم مهمان بهتر آغاز کرد، اما فرایبورگ کم‌کم خود را در زمین پیدا کرد. موج حملات این تیم در ۶۶ دقیقه ۲ گل در پی داشت که دومی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید. تیمو پوکی، مهاجم فنلاندی شالکه، سی ثانیه پس از ورود به زمین یکی از گل‌ها را جبران کرد.

هرتا برلین یک - وردربرمن صفر

اتو ره‌هاگل، سرمربی هرتا برلین، در دومین دیدار خود به همراه این تیم پیروزی را تجربه کرد. دیدار نخست هفته پیش با شکست پایان یافته بود. ره‌هاگل از ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۵ هدایت وردربرمن، رقیب روز شنبه را بر عهده داشت. شاگردان کنونی او در این مصاف تیم پیشینش را شکست دادند. برلین شش دیدار پی‌درپی قبلی خود را با شکست پشت سر گذاشته بود.

هامبورگ صفر - اشتوتگارت چهار

اشتوتگارت از ابتدا تیم برتر میدان بود. هامبورگ که قصد داشت این دیدار خانگی را به هر ترتیبی به سود خود به پایان برساند، سنگین‌ترین شکست عصر شنبه (۱۳ اسفند) و ششمین شکست خانگی را متحمل شد. نمایش ضعیف شاگردان تورستن فینک ۲ پنالتی هم تقدیم اشتوتگارت کرد؛ هر دوی این ضربات به گل تبدیل شدند. برونو لابادیا، سرمربی کنونی اشتوتگارت، پیش از این هدایت هامبورگ را بر عهده داشت.

کایزرزلاترن صفر - وولفسبورگ صفر

گرگ‌های بوندس‌لیگا در خانه کایزرزلاترن نتیجه‌ای بهتر از تساوی نگرفتند. اشکان دژآگه که در روزهای اخیر با پیراهن تیم ملی ایران خوش درخشیده بود، هم در این دیدار توفیقی نداشت. شاگردان ماکو کورتس (کایزرزلاترن) با این تساوی به آخرین مکان جدول سقوط کردند. این تیم از ۲۴ دیدار تنها ۱۹ امتیاز کسب کرده و یکی از نامزدهای سقوط به دسته پایین‌تر در پایان فصل به شمار می‌آید.

هانوفر دو - آگسبورگ دو

آگسبورگ گل نخست این دیدار را به ثمر رساند و از میزبان قدرتمند خود بسیار برتر بود. هانوفر خوش‌اقبال بود که تا پایان نیمه اول گل‌های بیشتری دریافت نکرد. در ۴۵ دقیقه دوم اما کفه ترازو به سود میزبان سنگین شد. هانوفر که در نیمه اول گل خورده را جبران کرده بود، گل پیروزی را هم زد. آگسبورگ هر دو بار در ادامه یک ضربه شروع مجدد گل خورد. این تیم در نهایت موفق شد از روی نقطه پنالتی گل دوم (تساوی) را بزند.

بوروسیا دورتموند دو - ماینتس یک

در آخرین دیدار شنبه بوروسیا دوتموند در دیداری یک‌طرفه مهمان خود را شکست داد و فاصله خود با تیم دوم جدول (مونیخ) را به ۷ امتیاز رساند. ابتدا گل دقیقه ۲۶ باشیکوفسکی، هافبک لهستانی میزبان، این تیم را پیش انداخت. در حالی که روند بازی پیروزی صدرنشین جدول را نوید می‌داد، ماینتس از یکی از معدود موقعیت‌های خود به گل رسید. کمتر از ۳ دقیقه بعد اما کاگاوا، ستاره ژاپنی دورتموند، پیروزی را به تیمش بازگرداند.

نورنبرگ یک - بوروسیا مونشن‌گلادباخ صفر

در نخستین دیدار یکشنبه (۱۴ اسفند) گلادباخ به خانه نورنبرگ رفت. پیروزی در این دیدار می‌توانست شاگردان لوسیان فاوره سوئیسی را بار دیگر بالاتر از بایرن مونیخ در مکان دوم جدول بنشاند. این دیدار اما علیرغم رکوردشکنی تیم مهمان در زمان مالکیت توپ، در نهایت به سود نورنبرگ به پایان رسید. بوروسیا مونشن‌گلادباخ در ۷۰ درصد از وقت نیمه نخست توپ را در اختیار داشت. این نخستین شکست گلادباخ در ۳ ماه گذشته است.

هوفن‌هایم یک - کلن یک

مارکوس بابل چهارمین دیدار روی نیمکت سرمربی‌گری هوفن‌هایم را تجربه کرد. او تیم جوان خود را با آرایشی تهاجمی به میدان می‌فرستد و توانسته هوفن‌هایم را تا حدی به روزهای موفق فصل‌های گذشته نزدیک‌تر کند. میزبان این دیدار که تا دقیقه ۸۰ با یک گل از کلن پیش بود، برتری را در پی ضربه سر لوکاس پودولسکی با هفتمین تساوی پی‌درپی خانگی عوض کرد. "پولدی" در ۲۰ گل از ۳۱ گل زده کلن در فصل جاری نقش مستقیم داشته است.

اخراجی‌های هفته

به گزارش دویچه‌وله، هفته بیست‌وچهارم بوندس‌لیگا دو اخراجی داشت. در بازی هامبورگ - اشتوتگارت (شنبه) پائولو گررو، مهاجم پرویی هامبورگ، با ضربه‌ای خشن از پشت، ساق پای سون اولرایش، دروازه‌بان حریف را هدف گرفت و با کارت قرمز مستقیم داور از زمین اخراج شد. پاپادوپولوس، مدافع شالکه هم در دیدار روز شنبه با فرایبورگ دو اخطاره و مجبور به ترک زمین شد.

منبع: همشهری آنلاین