تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۰ - ۰۵:۱۶

مرتضی طلایی *: حماسه کم نظیر و غرورآفرین دوازده اسفند، باطل‌کننده افسون دشمنان و مایه امید دوستان بود.

دشمن در سال‌های پس از انقلاب با جنگ، ترور و تحریم و دیگر مظاهر ملموس دشمنی‌ها همچون برچسب خودکامگی و دیکتاتوری مذهبی خواست تا اندیشه جمهوری اسلامی را به چالش بکشد اما این ترفند در برابر بیش از 30 انتخابات پرشور رنگ باخت و مدعیان غربی دمکراسی‌خواهی را به سرگیجه دچار ساخت. خط تحریم و خط نا امن‌سازی‌ 2راهبرد اساسی دشمنان بود اما به فضل خداوند، همان خدای بهمن 57، خدای 8سال دفاع مقدس و خدای 9دی، هر برگ رای، تیری شد بر چشم دشمنان و انتخابات با رشد مشارکت و بدون کوچک‌ترین تنش به انجام رسید.

حماسه ملت، حجت را بر مجموعه نهادها تمام کرد. فرصت خدمتگزاری به چنین ملتی، فرصتی گرانسنگ است و در برابر این همه همت و بصیرت، هر قصوری در خدمت، هرچند کوچک غیرقابل بخشش است. تلاش در رفع تنگناهای اقتصادی و ارتقای سطح رفاه، ایجاد اشتغال پایدار، کاستن از تنش‌ها و جنجال‌های بیهوده سیاسی و رفع دغدغه‌های ملت، تکلیف عمومی همه دستگاه‌های تقنینی و اجرایی است و در کنار آن، قانونگذاری متناسب با این نیازها، ریل‌گذاری مناسب کشور با توجه به افق‌های بلندتر در آینده، نظارت مؤثر و کارآمد و نگاه ملی به پیشرفت، تکلیف اختصاصی مجلس نهم به حساب می‌آید.

انتخابات 12اسفند همچنین نشان داد که راهبرد بنیادین رهبری معظم برای دفع حداقلی و جذب حداکثری، چگونه از سوی آحاد مردم شنیده شده است و هر صاحب انتقادی نیز از راه صندوق رای و برگزیدن سیاست‌های مطلوب خود به کنش سیاسی می‌پردازد. اینک زمان آن است تا نخبگان ملت نیز برای این اندیشه راهبردی، مدل‌های اجرایی مناسب طراحی نموده و فرصت‌های کنش سیاسی مطلوب از طریق احزاب، تشکل‌ها و مجموعه‌های مختلف را به بهترین وجه فراهم نمایند.

در درون خانواده اصولگرایان به‌عنوان منتخبان انتخابات نیز، گذر از مرحله رقابت و تلاش برای وفاق حداکثری برای نیل به اهداف و وعده‌های انتخاباتی، یک ضرورت انکارناپذیر است. وحدت تقریبی خانواده اصولگرایی زیر چتر جامعتین و شخصیت‌های بزرگواری چون حضرات آیات مهدوی‌کنی و یزدی هرچند با فراز و فرودهایی همراه بود اما آنچه گذشت را باید در قامت یک تجربه و تلاش جمعی برای پرشور کردن انتخابات دانست و همت را پس از این به هر چه بیشتر کردن وحدت و تلاش جمعی برای ارتقا و بهبود روش‌ها متمرکز نمود. حماسه 12 اسفند نباید در سیاستگذاری کلان سیاست خارجی به دست فراموشی و اهمال سپرده شود.

بیداری اسلامی در منطقه در برابر دیکتاتورهای سکولار و خروش ملت‌ها در غرب بر حاکمیت‌های ناکارآمد و دیکتاتورهای شیک پوش غربی که دیکتاتوری را از طریق امپراتوری‌های رسانه‌ای و مالی اعمال می‌کنند، نهالی است که از مزرعه انقلاب اسلامی مردم ایران برخاسته است. انفعال، چشم به تحرکات دشمن دوختن و در مقام واکنش‌گر نشستن، غفلتی است نابخشودنی. تمام دستگاه تبلیغی و دیپلماسی می‌بایست برای به پیش چشم جهان گستردن این دستاورد بزرگ ملی یعنی انتخابات مجلس نهم به‌عنوان مدل اندیشه‌ای و حاکمیتی جمهوری اسلامی برنامه‌های عملی داشته باشند و این مهم در شرایط امروز منطقه که تعدادی از ملت‌های تازه از استبداد رهیده در جست‌وجوی مدل حکومتی مطلوب هستند اهمیت دوچندان یافته و زمینه‌ای برای گسترش قدرت نرم جمهوری اسلامی است.

* عضو شورای شهر تهران

برچسب‌ها