همشهری آنلاین: رئیس‌جمهور با بیان این‌که «همه انسان‌ها به دنبال سعادت و کمال هستند» گفت: برای رسیدن به سعادت باید به خدا نزدیک شد و راه نزدیک شدن به خدا صراط مستقیم بوده که این صراط مستقیم هم انسان کامل و معصوم است که از ناحیه آسمان تعیین شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر محمود احمدی‌نژاد در آخرین برنامه‌ سفر استانی هیات دولت به استان البرز در دیدار منتخبین، ‌ایثارگران و مدیران این استان بالاترین و بهترین هدیه خدا به بشریت را انسان کامل معرفی کرد و گفت: انسان کامل که از ناحیه خدا تعیین شده تا انسان را به سوی کمال و جایگاه حقیقی‌اش راهنمایی کند بهترین هدیه خدا به بشریت است که اگر نبود سعادت و کمال برای انسان دست یافتنی نبود.

 رییس‌جمهور با اشاره به روایتی از امیر مومنان علی(ع) مبنی بر این‌که تعدادی از یاوران عدالت‌گستر حقیقی از طالقان برمی‌خیزند، افزود: این سخن از سوی حضرت علی(ع) بیراه نیست و حداقل می‌توان آن را این‌گونه تفسیر کرد که عشق به امام زمان(عج) و شناخت امام زمان(عج) در بین مردم طالقان عمیق‌تر بوده و مردم این دیار امام زمانی‌تر هستند.

 احمدی‌نژاد تسریع در پیشرفت و دستیابی به کمال و سعادت برای انسان را از ناحیه امام ذکر و تصریح کرد: اگر کسی امام را شناخت و از او پیروی کرد و در مسیر معرفی شده از سوی امام حرکت کرد، کارها و تلاش‌هایش برکت یافته و هر قدم او به اندازه صد قدم ثمر و برکت خواهد داشت.

 رییس‌جمهور از مردم استان البرز خواست تا در این گردهمایی قراری با یکدیگر بگذارند و با تکیه بر همین آموزه‌ها و پیروی از امام عصر(عج) با استفاده از امکانات انسانی و طبیعی استان، دست در دست یکدیگر داده و به سرعت استان البرز را ساخته و آن را به الگویی درخشان و پیشرفته در معرض دید جهانیان و مایه افتخار ملت ایران قرار دهند.

 احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که «علم و ایثار دو بال برای انسان و دو روی یک سکه هستند» گفت: عالم حقیقی ایثارگر تربیت کرده و علم حقیقی و مفید حاصل ایثارگری است.

 رئیس‌جمهور علم و ایثار را ابزار اوج گرفتن و پرواز انسان برشمرد و اظهار کرد: انسان بدون علم و ایثار به جایی نخواهد رسید و این دو رمز پرواز انسان تا ملکوت و قله‌های کمال انسانی هستند.

منبع: همشهری آنلاین