همشهری‌آنلاین: حمید سوریان فرنگی ‌کار وزن 55 کیلوگرم کشورمان به مدال نقره مسابقات کشتی گزینشی المپیک و پرویز یز هادی نماینده وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان به برنز دست یافت

به گزارش ایرنا، حمید سوریان  در دیدار فینال رقابت‌های گزینشی المپیک مقابل کوهی هاسگاوا از ژاپن با نتایج صفر - 1 و صفر - 2 شکست خورد و به مدال نقره این رقابت ها اکتفا کرد.

رقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در پنج وزن کشتی فرنگی روز شنبه در شهر آستانه قزاقستان در حال برگزاری است.

بر این اساس، در وزن 55 کیلوگرم حمید سوریان پس از استراحت در دور نخست در دور دوم الدار حافظ‌اف از ازبکستان را با نتایج 6- صفر و 1- صفر شکست داد.

وی در دور سوم به مصاف آسخات کودایبرگنوف از قزاقستان رفت و در دو تایم و با نتایج مشابه 1- صفر این کشتی‌گیر را شکست داد و ضمن حضور در دیدار فینال، سهمیه المپیک 2012 لندن را کسب کرد.

برنز پرویز هادی

 پرویز هادی نماینده وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان هم با شکست کشتی گیر عراقی در دیدار رده بندی به مدال برنز رقابت های گزینشی دست یافترقابت‌های کشتی گزینشی المپیک در وزن 120 کیلوگرم کشتی آزاد روز شنبه در شهر آستانه قزاقستان برگزار شد.

بر این اساس، پرویز هادی در دور نخست به دلیل حاضر نشدن اراد خولوف از تاجیکستان به پیروزی رسید، هادی در دور دوم ژائو دنگ از چین را در دو تایم و با نتایج 1- صفر و 4- صفر شکست داد.

هادی در مرحله نیمه نهایی با نتایج صفر- 1 و صفر- 2 مغلوب آرتور تایمازوف قهرمان نامدازالمپیک و جهان از ازبکستان شد و شانس کسب سهمیه المپیک را از دست داد. هادی در دیدار رده‌بندی با ضربه فنی عبدالمالک از عراق را شکست داد و صاحب مدال برنز شد.

در این وزن آرتور تایمازوف ازبکستانی قهرمان المپیک و مرید موتالیموف قزاقستانی دارنده مدال برنز المپیک با کسب سهمیه المپیک 2012 لندن دیدار فینال را برگزار می‌کنند.

منبع: همشهری آنلاین