همشهری آنلاین: معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: با هدف جلوگیری از انقراض ببرها، به زودی تعدادی ببر نر و ماده روسی به منطقه میان کاله مازندران وارد می‌شود

به گزارش ایرنا، محسن مشکوه گفت: با ورود ببرهای روسی جدید به کشور الزامات بهداشتی و قرنطینه‌ای ببرها در منطقه میانکاله مازندران زیر نظر سازمان دامپزشکی کشور انجام می‌شود.

وی اظهارداشت: برای امحاء یک ببر روسی سیبری مبتلا به بیماری مشمشه به همکاری سازمان‌های دامپزشکی، محیط زیست، باغ وحش تهران و وزارت بهداشت و درمان نیاز است تا هرچه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد.

وی ادامه داد: چندی پیش دو قلاده ببر نر و ماده روسی سیبری برای انتقال به منطقه میانکاله مازندران به کشور وارد شد که به دلیل مشکوک بودن به بیماری مشمشه در باغ وحش تهران نگهداری شدند.

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی تصریح کرد: پس از امحاء ببر نر روسی این ببر در حاشیه باغ وحش تهران در شرایط قرنطینه‌ای و ایزوله به صورت مجزا نگهداری می‌شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون نیز طبق نتیجه آخرین آزمایش رفرنس از کشور آلمان، ببر ماده نیز به بیماری مشمشه مبتلا شده که به دنبال هماهنگی دستگاه‌های ذیربط برای امحاء ببر ماده هستیم.

منبع: همشهری آنلاین