به گزارش خبرگزاری فارس از چالوس، احمد صادقی بعدازظهر پنجشنبه 24 فروردین در حاشیه بازدید از آزاد راه تهران - شمال در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: آزادراه تهران - شمال یکی از اولویتهای اصلی وزارت راه و شهرسازی است و تسریع در عملیات اجرایی آن از تاکیدات وزیر است.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی در کلیه قطعات این آزادراه در حال انجام است و به نسبت از روند اجرایی مطلوبی نیز برخوردار است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پیش از ظهر امروز از قطعه اول آزادراه بازدید خود را آغاز کردیم و با توجه به مشاهدات عینی که انجام شد منطقه یک در بین چهار منطقه از مهمترین و اساسیترین منطقه به شمار میرود.
صادقی تصریح کرد: این منطقه 60 کیلومتر مسیر تهران - شمال را کوتاه میکند و با بهرهبرداری از آن شاهد کاهش حجم ترافیک در بزرگراه تهران - کرج نیز خواهیم شد.
وی تاکید کرد: از مجموع 32 کیلومتر منطقه یک 14کیلومتر باید تونل دوقلو ساخته شود و در این منطقه شاهد عملیات اجرایی سخت و دشوار خواهیم بود.
صادقی بیان داشت: با تلاش شبانهروزی پرسنل در آزادراه 70 درصد مجموع 14 کیلومتر تونل حفاری شده است و عبور و مرور قابل انجام است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: گستردهترین تونل در محور آزاد راه تهران - شمال تونل تالون است که 4هزار و 800 متر در قالب دو تونل رفت و برگشت است.
وی بیان داشت: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی این است تا پایان دولت دهم حجم عمدهای از عملیات آزادراه انجام شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی درباره منطقه چهارم آزادراه نیز گفت: منطقه چهارم آزادراه تهران شمال در حد فاصله سه راهی دشت نظیر - چالوس قرار گرفته است که از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است.
صادقی گفت: منطقه چهار آزادراه تهران - شمال 21 کیلومتر است و عرض مسیر نیز 24 متر در دو لاین رفت و برگشت است.
وی بیان داشت: در این منطقه دو تونل به طول تقریبی 270 متر و 360 متر قرار دارد که به ترتیب از پیشرفت 80 و 70 درصدی برخوردار هستند.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین بیان داشت: چهار پل بزرگ نیز در منطقه چهارم آزادراه قرار دارد که سه پل بهرهبرداری و یک پل نیز از پیشرفت 95 درصدی برخوردار است.
وی تاکید کرد: از مجموع 21 کیلومتر منطقه چهار آزادراه تهران - شمال 14 کیلومتر تا پایان سال 90 آسفالت شده است.
صادقی همچنین درباره موانع پیشروی آزادراه تهران - شمال نیز بیان داشت: تامین منابع مالی، ارزیابی وضعیت آزادراه و ایجاد انگیزه برای سرمایهگذار از موانع آزادراه بوده که در سال گذشته این موانع و مشکلات برطرف شده است.