کریستیانو رونالدو: باید همه بازی‌هایمان را ببریم

رئال مادرید که چهارشنبه‌شب با کسب یک پیروزی حساس در دربی مادرید، یک گام بلند به سوی قهرمانی در لالیگا برداشت، امشب می‌تواند با پیروزی برابر اسپورتینگ خیخون، با خاطری آسوده به استقبال ال‌کلاسیکو- که هفته بعد برگزار می‌شود- برود. امشب ساعاتی بعد از بازی رئال مادرید، بارسلونا هم که هنوز امیدهایش را برای قهرمانی در لالیگا حفظ کرده است، در خانه لوانته به میدان می‌رود.


رئال مادرید با بازی درخشان رونالدو توانست اتلتیکو مادرید را در ورزشگاه ویسنته کالدرون 4 بر یک شکست بدهد و همچنان فاصله 4 امتیازی‌اش را با بارسلونا حفظ کند. در این بازی، رونالدو با 2 شوت استثنایی و یک پنالتی، هت‌تریک کرد و با 40 گل در جدول ‌گلزنان بالاتر از لیونل مسی قرار گرفت؛ مسی یک گل کمتر زده است. رونالدو که فصل پیش با زدن 40 گل رکورد بهترین گلزن تاریخ لالیگا را به نام خود ثبت کرده بود، به نخستین فوتبالیستی تبدیل شد که در 2 فصل متوالی در یکی از لیگ‌های معتبر اروپایی به 40 گل می‌رسد.

با این حال رونالدو بعد از پیروزی برابر اتلتیکو مادرید اعلام کرد که هیچ اهمیتی به رکوردها نمی‌دهد؛ «رکوردها برای شکسته‌شدن هستند اما این هدف من نیست، هدف من این است که قهرمانی را به رئال مادرید برسانم.» بازی با خیخون همانقدر که این فرصت را به رونالدو می‌دهد که گل‌های بیشتری بزند، می‌تواند باعث محرومیت او در بازی حساس با بارسلونا که ابتدای هفته آینده برگزار می‌شود هم بشود؛ رونالدو اگر یک کارت زرد در این بازی بگیرد بازی تیمش در نیوکمپ را از دست می‌دهد. البته رونالدو هیچ نگرانی‌ای به خاطر محروم شدن ندارد؛ «من 2 ماه است که اگر یک کارت زرد بگیرم محروم می‌شوم اما همیشه مراقب رفتارم بوده‌ام.»

رونالدو که این فصل 51 گل زده است به پیروزی تیمش در بازی امشب امیدوار است؛ «تیم در وضعیت خوبی است و اعتماد به نفس زیادی دارد. ما برای بازی با خیخون کاملا آماده‌ایم. باید بازی‌های باقیمانده خود را ببریم تا شانسمان را برای قهرمانی بیشتر کنیم.»مارسلو، مدافع تیم رئال مادرید که بازی با اتلتیکو مادرید را به خاطر مصدومیت از دست داده بود، تمرین‌های خود را شروع کرده است و احتمال دارد به بازی امشب برسد.

خیخون که در آخرین بازی، لوانته را 3 بر 2 شکست داد، تیم یکی‌مانده به آخر جدول است و برای ماندن تلاش می‌کند. بر خلاف این تیم، لوانته میزبان بارسلونا انگیزه‌های متفاوتی دارد؛ تیم شگفتی‌ساز این فصل لالیگا، در رده پنجم قرار دارد و امیدوار است بتواند با قرار گرفتن در جمع 4 تیم برتر اسپانیا، فصل بعد در لیگ قهرمانان بازی کند و به‌نظر می‌رسد آنها شرایط سختی را برای بارسلونا ایجاد خواهند کرد. البته گواردیولا پیش از این بازی درباره اهمیت بازی‌های داخلی به بازیکنانش هشدار داده و از آنها خواسته بود هر بازی لیگ را یک فینال جام حذفی بدانند. پدرو، مهاجم بارسا در این باره می‌گوید:

«در حال حاضر تمام 6 بازی باقیمانده ما مثل یک فینال است. ما باید در هر بازی تنها روی آن بازی تمرکز داشته باشیم. این چیزی است که گواردیولا به ما گفته است.» دنیل آلوز و جرارد پیکه همچنان مصدوم هستند و احتمال حضور آنها در بازی امشب بسیار کم است. بارسا و رئال مادرید پیش از برگزاری ال‌کلاسیکو، در نیمه نهایی لیگ قهرمانان به ترتیب با چلسی و بایرن مونیخ بازی خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین