همشهری آنلاین: دیپلمات‌های غربی که خواستند نامشان فاش نشود، با تاکید بر این که در دور جاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 زمینه پیشرفت بیش از هر زمان دیگری فراهم است، گفتند که کشورهای غربی نسبت به نشست استنابول دید مثبتی دارند.

دو دیپلمات غربی حاضر در گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و گروه 1+5 تاکید کردند که کشورهای حاضر در نشست استانبول نسبت به نتیجه‌بخش بودن این نشست خوش‌بین هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری سی بی اس، این دیپلمات‌های غربی که خواستند نامشان فاش نشود، با تاکید بر این که در دور جاری مذاکرات ایران و گروه 1+5 زمینه پیشرفت بیش از هر زمان دیگری فراهم است، گفتند که کشورهای غربی نسبت به نشست استنابول دید مثبتی دارند.

این دو دیپلمات هچنین تاکید کردند که غرب در این نشست بار دیگر از ایران خواهد خواست تا برخی نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای این کشور را رفع کند ولی در عین حال گفتند که به نظر نمی‌رسد ایران تصمیمی برای عقب‌نشینی از مواضع هسته‌ای خود داشته باشد.

دور جدید گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5 قرار است امروز ـ شنبه ـ برگزار شود. آخرین دور این گفت‌وگوها ماه ژانویه سال 2011 میلادی انجام شده بود.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها