گروه حوادث: پستچی وظیفه‌شناس وقتی پاکت بی نام و نشانی پیدا کرد که داخل آن پر از مدارک و چک بانکی بود به جست‌و‌جو پرداخت تا اینکه بعد از 3روز صاحب اصلی آن را پیدا کرد.

این پستچی 40ساله در روزهای پایانی سال در حال جمع‌آوری نامه‌های صندوق پستی منطقه الشتر در شهرستان سلسله واقع در استان لرستان بود که یکدفعه چشمش به یک بسته نیمه‌باز افتاد که حاوی اسناد و مدارک ساختمانی، دسته‌چک و... بود. وی وقتی دید هیچ آدرس و نشانی‌ای روی بسته نیست به اداره پست رفت تا صاحب اصلی این مدارک را پیدا کند.

شناسایی صاحب مدارک میلیاردی

علی اشرف حسنوند، پستچی درستکار و امانتدار در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری درباره جزئیات پیدا کردن صاحب اصلی مدارک گفت: 10سال است که کارمند اداره پست هستم و مسئولیتم نامه‌رسانی و حفظ امانت‌های مردم است. اواسط اسفند ماه بود که طبق روال کاری‌ام به باز کردن صندوق‌های پست پرداختم تا نامه‌ها را در اختیار گیرنده‌هایشان قرار دهم. در بین آنها یک پاکت دیدم که نیمه باز بود. وقتی بررسی کردم داخل آن یک سند ملکی مربوط به یک مجتمع فرهنگی و اوراق‌بهادار و چک‌های سفید امضا و چک‌های حامل، یک فقره دسته‌چک، یک سندماشین و چندین قولنامه آپارتمان و خانه، چندین سند ملکی دیگر، اوراق‌بهادار و سفته‌ای امضا شده دیدم. چک‌ها هرکدام به نام یک نفر بود. به همین خاطر فورا به اداره پست برگشتم تا هرچه زودتر صاحب آنها را پیدا کنم. مجموع این مدارکی که پیدا کرده بودم بیش از یک میلیارد تومان ارزش داشت.

وی ادامه داد: با کمک و همکاری رئیس اداره به جست‌و‌جو پرداختیم تا هرچه زودتر صاحب این مدارک را پیدا کنیم. با چندین نفر هم تماس گرفتیم اما با سؤالاتی که از آنها پرسیدیم متوجه شدیم که صاحب اصلی مدارک نیستند. در بین مدارک چند فقره چک بود برای همین به ردیابی چک‌ها پرداختیم اما باز هم نتوانستیم ردی از صاحب مدارک پیدا کنیم.

وی ادامه داد: سرانجام بعـــد از جست‌و‌جوهای فراوان در یکی از قولنامه‌ها شماره شخصی را پیدا کردیم که نشان می‌داد همه این مدارک متعلق به اوست. به همین خاطر با او تماس گرفتیم و متوجه شدیم صاحب اصلی خودش است. اطلاعاتی که او از مدارک می‌داد با واقعیت مطابقت داشت. ما او را بعد از 3روز جست‌و‌جو پیدا کردیم.

وقتی به او گفتم مدارکش پیدا شده باورش نمی‌شد. صاحب این مدارک میلیاردی در شهر مشهد مقدس بود که قرار شد بعد از اینکه به لرستان برگشت مدارک را تحویلش دهم. وی افزود: شامگاه یکی از روزهای پایانی سال بود که با مرد میانسال قرار گذاشتم. او بازنشسته است و شغل آزاد دارد. وی وقتی در محل قرار حاضر شد پاکت را نگاه کرد و با خوشحالی گفت که مدارکش کامل است.

اصلا باورش نمی‌شد و توقع نداشت که به این زودی مدارکش پیدا شود. طبق گفته خودش چند وقت پیش دزدان به خانه‌‌اش حمله کرده و گاوصندوقی که در کمد خانه‌‌اش پنهان کرده بوده را به سرقت برده بودند که داخل گاوصندوق پول، طلا و این مدارک بوده است. خودش می‌گفت این اسناد و مدارک برایش خیلی مهم‌تر از پول و طلاها بوده و مرتب از من به خاطر این امانتداری و جست‌و‌جو برای پیدا کردنش تشکر می‌کرد.

این پستچی افزود: من شغلم محافظت از اموال و امانت‌های مردم است و وقتی آنها را صحیح و سالم به صاحبانشان می‌رسانم احساس رضایت می‌کنم. در مدت این 3روز که به‌دنبال صاحب اصلی مدارک بودم خیلی نگران بودم و دلم می‌خواست هرچه زودتر این بسته را به صاحبش برسانم و او را از نگرانی دربیاورم که خدا را شکر با لطف خدا و کمک رئیس اداره او را پیدا کردم و به آرزویم رسیدم.

منبع: همشهری آنلاین