همشهری آنلاین: تیم‌های لیورپول و چلسی با غلبه بر اورتون و تاتنهام دیدار فینال جام حذفی انگلیس را برگزار می‌کنند.

تیم فوتبال چلسی لندن در مرحله نیمه نهایی مسابقات فوتبال جام حذفی انگلیس در برابر همشهری‌اش، تاتنهام به میدان رفت و موفق شد این تیم را با حساب پنج بر صفر شکست دهد. قهرمان سال 2010 جام حذفی در فینال سال جاری این جام باید در روز 5 مه (16 اردیبهشت) در ورزشگاه ویمبلی لندن با لیورپول مصاف دهد.

در دیدار با تاتنهام که آن‌هم در ویمبلی برگزار شد، ابتدا دیده دروگبا در دقیقه 43 گل زد تا چلسی در پایان نیمه اول با یک گل به رختکن برود. چیزی از سوت آغاز نیمه دوم نگذشته بود که خوان ماتا، بازیکن اسپانیایی چلسی دومین گل این تیم را وارد دروازه تاتنهام کرد (دقیقه 49). اما با گل دقیقه 56 بیل، تاتنهام یکی از گل‌های خورده را جبران کرد. در ادامه اما رامیرز برزیلی (77)، فرانک لمپارد (81) و مالودا (3+90) سه بار دیگر توپ را وارد دروازه حریف کرده و این تیم را با نتیجه 5 بر 1 مغلوب کردند.

قبل از این بازی دیدار دیگر مرحله نیمه نهایی را دو تیم همشهری لیورپول و اورتون برگزار کرده بودند که لیورپول با نتیج 2 بر 1 حریف را شکست داده و به فینال جام حذفی راه یافته بود.

در این بازی ابتدا نیکیجا یلاویچ دردقیقه 24 اورتون را پیش انداخت، اما لوئیز سوارز در دقیقه 62 بازی را به تساوی کشاند تا این که در دقیقه 87 اندی کارول، هافبک لیورپول که در سال 2011 به ازای مبلغ 40 میلیون یورو از نیوکاسل به این تیم منتقل شده بود، تیر خلاص را زد و لیورپول را راهی دیدار فینال کرد.

منبع: همشهری آنلاین