گروه سیاسی: محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور مبارزه با مفاسد اقتصادی را یک مجاهدت انقلابی در شرایط کنونی کشور دانست.

 وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی‌از راه‌های مختلف تصریح کرد: آنها راه‌های مختلف از جمله راه‌های سیاسی و فرهنگی را برای رسیدن به هدف خود تجربه کرده و با شکست مواجه شدند و اکنون امید آنها ضربه زدن به ایران از راه اقتصادی است که مسئولان ذی ربط باید با دقت ، هوشیاری، تدبیر و سرعت، دشمنان را در رسیدن به این هدف خود مأیوس کنند.

رئیس جمهور در دیدار جمعی از شرکت کنندگان در همایش اطلاعات اقتصادی با تبیین اهمیت خاص مبارزه مداوم با مفاسد اقتصادی در توسعه و پیشرفت کشور و افزایش سرمایه گذاری تصریح کرد: اگر بودجه کنونی صد برابر هم شود و گروهی نیز شبانه روز در جهت آبادانی کشور تلاش کنند ولی آلودگی و مفسده در پیکره اقتصادی کشور حضور و جریان داشته باشد پیشرفت چندانی در اجرای برنامه‌های عمرانی و توسعه کشور بوجود نخواهد آمد.

احمدی نژاد یکی از ریشه‌های اصلی مفاسد اقتصادی در جامعه را ساختار پیچیده و گسترده اداری و انبوه آئین نامه‌ها و مقررات دانست و گفت: در 15 سال گذشته برغم شعارهای فراوان درباره کاهش حوزه دخالت دولت در بنگاه‌های اقتصادی، سرمایه گذاری دولتی در این بنگاه‌ها بیش از 500 برابر کاهش تصدی گری دولت، افزایش یافته است و دولت نهم در نخستین گام سرمایه گذاری جدید دولتی را جز در موارد خاص ممنوع کرده است.

احمدی نژاد افزود: آسیب بزرگ مفاسد اقتصادی این است که صاحبان ثروت‌های نامشروع برای حفظ آن و ایجاد حاشیه امنیت برای خود تلاش می‌کنند به قدرت سیاسی از راه‌های ناسالم و به هر قیمتی دست یابند.

رئیس جمهور مبارزه با مفاسد اقتصادی را از سخت ترین مراحل تکامل انقلاب دانست و گفت: در واقع مبارزه با مفسدان اقتصادی مقابله با محل تمرکز شیطان است و در این راه پاک کردن خود از علاقه به مال دنیا، هوشیاری، تدبیر، سرعت و دلسوزی برای انقلاب، اسلام و ملت ایران و پرهیز از ساده دلی از ویژگی‌های مهمی‌است که همه افراد در این مسیر باید داشته باشند.

دکتر احمدی نژاد شجاعت و ایمان به کار را از دیگر شروط مبارزه با مفسدان اقتصادی دانست و گفت: در مبارزه با مفسدان اقتصادی بویژه دانه درشتها نباید دل رحم بود بلکه باید شجاعانه و قاطعانه با آنها برخورد کرد زیرا آنها دست به هر عملی می‌زنند تا به انقلاب و نظام اسلامی‌ضربه وارد کنند.

رئیس جمهور سخنان برخی که مبارزه با مفسدان اقتصادی را مخالفت با سرمایه گذاری می‌دانند دروغی بزرگ دانست و گفت: مبارزه با مفسدان اقتصادی به معنی مخالفت با سرمایه گذاری نیست بلکه فراهم کردن زمینه‌ای بهتر و امن برای سرمایه گذاری و آبادانی کشور بر پایه عدالت و سلامت در کار است.