گروه شهری: رئیس شورای اسلامی شهر با بیان اینکه بزرگراه یادگار امام یکی از بزرگراه‌های اصلی است که می‌تواند بسیاری از بارهای ترافیکی شهر را منتقل کند، گفت: با امتداد بزرگراه یادگار امام یک قسمت از آن به بزرگراه فتح و یک قسمت به میدان 9 دی متصل می‌شود و برخی‌ها مانند من اصرار داریم که این بزرگراه به‌طور مستقیم امتداد یابد که باید طراحی‌های لازم در این زمینه صورت گیرد.

روز گذشته مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر، حسن بیادی نایب رئیس شورا، حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر و شیبانی عضو شورای شهر از فاز دوم پروژه احداث ادامه بزرگراه یادگار امام به‌صورت میدانی بازدید کردند.
در این جلسه، مهدی چمران رئیس شورای شهر اظهار کرد: کار خاکبرداری را باید هر چه سریع‌تر به اتمام برسانید. در بخش سطح روگذر نیز کار جدول‌سازی‌، ایجاد فضای سبز و تکمیل ایجاد جوی را هرچه سریع‌تر به اتمام رسانید تا دسترسی‌ها باز شود و مشکل مردم فعلا در این مقطع برطرف شود.

چمران در بازدید از پروژه یادگار امام در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ان‌شاءالله این طرح تا خیابان امام‌خمینی هرچه سریع‌تر به‌اتمام برسد. وی با تصریح این مطلب که این طرح، طرحی موقتی است، خاطرنشان کرد: زمانی که پادگان جی تملک شود و مسیر بازشود ارتباط در خیابان دستغیب برقرار خواهد شد. وی در پاسخ به این سؤال که برای ادامه احداث بزرگراه یادگار امام تمهیداتی اندیشیده شده، گفت: این موضوع را باید در برنامه بودجه‌ای که می‌نویسیم لحاظ کنیم. منتها در سال‌جاری اصرارمان این بوده که پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسد. در ادامه، حمزه شکیب رئیس کمیسیون توسعه و عمران شورای شهر اظهار کرد: بزرگراه یادگار امام محل اتصال شمال و جنوب شهر است و این فاز براساس اعتبارات دیده شده به اجرا در آمده و برای بهره‌برداری بیشتر از این، باید پروژه بزرگراه یادگار امام به بزرگراه فتح و میدان 9‌دی متصل شود.

شکیب خاطرنشان کرد: قرار بر این شد که مجددا در کمیسیون عمران بررسی‌های لازم به انجام رسد تا این دو مشکل برطرف شود و طرح خروجی‌ها بازبینی شود. همچنین کنار پادگان جی کمی تعریض شود تا در سمت غرب مشکلمان حل شود.

روند احداث پروژه یادگار امام خوب بوده است

نایب‌رئیس شورای شهر با بیان اینکه باید پروژه یادگار امام به‌عنوان یک یادگاری باقی بماند چراکه کار، یک کار عظیم است، گفت: در اجرای فاز دوم پروژه یادگار امام با مشکل ورودی‌ها و خروجی‌ها روبه‌رو هستیم که در این مورد شهرداری باید سریعا پادگان جی را تملک کند. اگر تقاطع دستغیب همین‌طور باقی بماند تا 3 سال آینده نیز نمی‌توانیم هیچ پروژه‌ای را شروع کنیم، چرا که این پروژه هزینه جدی خواهد داشت.

بیادی با بیان اینکه کار تاکنون خوب بوده است، افزود: کاری ارزنده‌ای صورت گرفته اما باید نقص‌های آن هم برطرف شود. وی ادامه داد: پروژه یادگار امام در دو سطح طراحی شده و کسانی که می‌خواهند از این بزرگراه عبور کنند باید بتوانند بدون گذر از هیچ تقاطعی با داشتن سرعت مانند تونل توحید به عبور و مرور بپردازند. نایب رئیس شورای شهر با اشاره به اینکه ارزش بزرگراه یادگار امام مانند ارزش تونل توحید و حتی بیشتر از آن نیز است، عنوان کرد: قرار است بزرگراه یادگار امام از یک سمت به نواب و از سمت دیگر به سه‌راه فتح متصل شود.

منبع: همشهری آنلاین