گروه شهری: عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: به‌دلیل وجود نابسامانی بین‌بخشی و عدم‌وحدت رویه میان ارکان تصمیم‌گیر، هر چقدر شورا و شهرداری به نحو احسن فعالیت کنند باز هم در اجرا با مشکل مواجه خواهیم شد.

دکتر معصومه‌آباد در گفت‌وگو با تهران سما با بیان این مطلب اظهار داشت: شوراها 2 ماموریت دارند، ابتدا بخش نظارتی بر فعالیت‌ها و عملیاتی است که سازمان شهرداری در حوزه مدیریت شهری با همه وسعت فعالیت‌ها و گسترش خود دارد و دوم این است که بتواند هماهنگی بین بخشی با مجموعه وظایفی که در حوزه دولت است ایجاد کند.

وی با بیان اینکه دولت بخش سیاستگذار عملیات و فعالیت‌های اجرایی جامعه است و نباید هم سیاستگذاری کند و هم نظارت و اجرا را بر‌عهده داشته باشد، گفت: متاسفانه آسیبی که متوجه شوراهاست و نمی‌گذارد قدرت لازم را پیدا کنند این است که این وظایف هنوز به شوراها واگذار نشده و شوراها، بیشتر شورای شهرداری هستند تا شورای شهر و این مسئله با توجه به فرمایشات امام خمینی‌(ره) و مقام معظم رهبری و قوانینی که در حوزه شوراها وجود دارد متناقض است.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران ادامه داد: در ساماندهی بیشتر معضلاتی که اولویت‌های اصلی شهروندان را شکل می‌دهد همچون ترافیک، آلودگی هوا، حمل‌ونقل و... نابسامانی بین بخشی وجود دارد و سیاست‌هایی که در بخش‌های مختلف نظام صورت می‌گیرد، اجازه نمی‌دهد یک وحدت رویه و تصمیمی واحد شکل بگیرد؛ قطعا تبعات این مسئله متوجه مردم شده و آنها متضرر می‌شوند و نتیجه مطلوبی از این نوع مدیریت نخواهند گرفت.

آباد تصریح کرد: هرچقدر ما و شهرداری به نحو احسن فعالیت کنیم، به این دلیل که نیازمند یک چرخه و همبستگی بین ارکان تصمیم‌گیر هستیم در اجرا با مشکلات مواجه خواهیم شد.وی افزود: در آخرین سال فعالیت شورای سوم نباید انتظارمان همان انتظارات و مسائل و دغدغه‌های دوره دوم شوراها باشد و به‌رغم تلاش‌های شورا، متاسفانه سازما‌ن‌هایی که تصمیم‌گیرنده در واگذاری وظایف هستند اراده‌ای بر این امر ندارند.

منبع: همشهری آنلاین