گروه اجتماعی: فرمانده نیروی انتظامی گفت: در حوزه راهنمایی و رانندگی با رقم 27 هزار کشته و 270 هزار مجروح ، سالیانه شاهد وقوع حادثه‌‏ای مانند بم در کشور هستیم.

سردار اسماعیل احمدی‌‏مقدم، در همایش سراسری پلیس راهنمایی و رانندگی و فرماندهان پلیس راه کشور، با تاکید بر لزوم پیش‌‏بینی حوادث توسط راهنمایی و رانندگی، گفت: با تشکیل دفتر مطالعات کاربردی در راهنمایی و رانندگی زمینه پیش‌‏بینی حوادث فراهم شده است.

احمدی‌‏مقدم خاطرنشان کرد: 65 درصد حوادث رانندگی در 30 کیلومتری شهرها و 85 درصد حوادث رانندگی در ساعات روز اتفاق می‌‏افتد، بنابراین باید در این حوزه‌‏ها انرژی بیشتری صرف شود.

به گفته احمدی‌‏مقدم طرح تردد زوج و فردخودروها به آخر عمر خود رسیده است و به نظر می‌‏رسد این طرح دیگر تأثیرات اولیه را ندارد.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در 10 سال آینده، تعداد خودروها به 20 میلیون و میزان مصرف سوخت دو برابر خواهد شد که در مقابل آن، پلیس راهنمایی و رانندگی نیز باید رشد و توسعه لازم را داشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر ترافیک در شهرهای بزرگ به ویژه شهر تهران به شرایط بحرانی رسیده است و شهرهای بزرگ از خودرو اشباع شده‌‏اند.

به گفته احمدی‌‏مقدم، تا زمانی که در موضوع ترافیک به بحران نرسیم، مسئولان و مردم نسبت به پذیرش راهکارهای جدید تمکین نخواهند کرد.

وی افزود: در حال حاضر در بحث ترافیک به بن‌‏بست رسیده‌‏ایم و باید برای حل این مشکل، فکر و چاره‌‏ای نو اندیشیده شود.

احمدی‌‏مقدم با اشاره به توجه دولت به حوزه راهنمایی و رانندگی افزود: برای سال آینده اعتبارات ناجا تنها در حوزه راهنمایی و رانندگی افزایش یافته است و در سایر بخش‌‏ها افزایش اعتبار نداشته‌‏ایم.

افزایش40 درصدی توان پلیس راهور در نوروز

 از سوی دیگر رئیس پلیس راهور ناجا با تشریح برنامه‌های نوروزی راهنمایی و رانندگی گفت: توان نیروهای پلیس کشور نوروز امسال نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش می‌یابد.

سردار محمد رویانیان در حاشیه هفتمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک ایران افزود: امسال کنترل خاصی بر روی کامیون‌ها و مسافربرهای عمومی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی با اشاره به کشته شدن یکهزار و 700 نفر در نوروز سال گذشته گفت: از 25 اسفند 84 تا 15 فروردین 85 ، روزانه 85 نفر در تصادفات نوروز کشته شدند.

وی با اشاره به افزایش یک میلیون دستگاه خودرو و یک میلیون موتورسیکلت نسبت به سال گذشته پیش‌بینی کرد: تعداد سفرها در نوروز امسال به دلیل مصادف شدن با ایام ربیع‌الاول افزایش یابد.

سردار رویانیان با اشاره به این که در نوروز امسال به طور جدی با سرعت و سبقت غیرمجاز، نبستن کمربند ایمنی و نقص فنی خودروها برخورد می‌شود، گفت: عوامل راهنمایی و رانندگی ضمن برخورد محترمانه با این دسته از رانندگان نسبت به تخلف آنها کوتاه نمی‌آیند، چرا که این تخلفات مهمترین عوامل مرگ‌ومیر در نوروز سال 85 بوده است.

برچسب‌ها