گروه اقتصادی: نمایشگاه فروش بهاره اصناف روز گذشته در 3 نقطه شهر تهران در حکیمیه تهرانپارس، خاوران و پارک ارم به طور همزمان از ساعت 10 صبح گشایش یافت.

این نمایشگاه‌ها که در مساحتی حدود  ۲۰هزار متر مربع با یک هزار و ۱۵۰غرفه بر پا شده تا 18 اسفند ماه از ساعت ۱۰تا ۲۱ کالاهای مورد نیاز شب عید مردم را تامین خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار ما در روز نخست برپایی این نمایشگاهها که با استقبال اندک مردم همراه بود. ضعف امکانات، نبود اطلاع رسانی لازم و تحویل دیرهنگام غرفه‌ها به واحدهای صنفی موجب ناهماهنگی برای عرضه کالا به خریداران گردید.

این در حالی است که برنامه ریزی برای برپایی نمایشگاه‌های نوروزی توسط اصناف و دستگاه‌های ذیربط از مدت‌ها پیش آغاز شده بود.

رضایت نسبی از قیمت و کیفیت

با توجه به وعده‌های مجامع امور صنفی و اتحادیه‌های تولیدی و توزیعی برای  کنترل کیفیت و عرضه کالاها با قیمت 15 درصد کمتر از قیمت‌های سطح شهر در نخستین روز برپایی این نمایشگاهها برخی خریداران با اعلام رضایت نسبی از قیمت و کیفیت کالاهای عرضه شده، اعتقاد داشتند با گذشت چند روز از فعالیت اصناف در طرح نوروزی فروش بهاره و افزایش مشتریان این نمایشگاهها، کیفیت و قیمت کالاها دچار نوسان خواهد شد و بر اساس تجربیات سال‌های گذشته غرفه‌‌داران کالاهای با کیفیت پایین تری را به مردم عرضه خواهند کرد.

نبود امکانات لازم

برپایی نمایشگاه در مناطقی مانند پارک ارم با توجه به نبود امکانات حمل و نقل عمومی‌باعث ایجاد مشکلاتی برای بازدیدکنندگان شده و به دلیل دوری محل برپایی نمایشگاه، خریداران با مشکل مواجه هستند.

از سوی دیگر نبود اطلاع رسانی درست از غرفه‌های عرضه کالاهای مختلف و امکانات موجود در نمایشگاه سبب سرگردانی بازدید کنندگان شده وبا توجه به سردی هوا غرفه‌داران به دلیل خطر آتش سوزی در تامین گرمای مورد نیاز با مشکل مواجه هستند.