چهارمین نشست تحلیلی جبهه پیشرفت و عدالت با حضور دکتر حسین مظفر و دکتر الیاس نادران از نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان به موضوع دور دوم انتخابات و تحلیل شرایط سیاسی کشور اختصاص یافت.

در این نشست رسانه‌ای، دکتر نادران با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی در تهران و شهرستان‌ها، از مردم خواست برای انتخاب صالح‌تر به سوابق این افراد نگاه کنند و افزود: مردم اگر به سوابق و کارنامه نمایندگان مجلس هشتم و حاضران در این لیست‌ها نگاه کنند، به‌خوبی می‌توانند تصمیم بگیرند.

الیاس نادران با اشاره به قانون هدفمندی یارانه‌ها‌، از مردم خواست به عملکرد نمایندگان در تصویب این قانون نگاه کنند تا ببینند نگرانی‌های نمایندگان ملت در مقابل حمایت‌های غیرکارشناسی وکیل‌المله‌ها اکنون چه نتیجه‌ای داده است. نادران خاطرنشان کرد: این گروه از حامیان دولت در مجلس، آن زمان حرف‌های ما را قبول نداشتند و می‌گفتند شما منتقد دولت هستید. ای کاش لااقل الان موضعی بگیرند و درباره این طرح و اثرات سوء اجرای نادرست آن چون تورم و بیماری هلندی اظهار نظر کنند.

نادران با ابراز آمادگی برای مناظره با نمایندگان حامی دولت افزود: تاکنون چند بار از حامیان دولت برای مناظره دعوت کرده‌ام، حتی دانشجویان دانشگاه شهید‌بهشتی برای برگزاری مناظره اقدام کردند ولی کسی از آنها حتی برای ابراز نظرات شخصی حاضر به مناظره با بنده نشد.

حسین مظفر، عضو مجمع تشخیص مصلحت و نامزد جبهه متحد اصولگرایان در انتخابات مجلس نهم نیز با انتقاد از تقدسی که برای نظام اداری کشور ساخته شده، انتقاد سازنده را برای پیشرفت مملکت در مسیر عدالت لازم دانست و افزود: البته نباید انتقاد را با فحاشی و تخریب یکی دانست. این تخریب‌ها به‌ویژه در فضای سیاسی آفت این روزهای جامعه ما شده‌است. یک مدیر حرف خود را، حرف اول و آخر و بی‌نیاز از نظارت و مشورت می‌داند که این مسئله متاسفانه این روزها گسترده‌تر هم شده‌‌است.

ماجرای روز استیضاح وزیر کار و همچنین نحوه ورود مجلس به پرونده قاضی مرتضوی از سؤالات حاضران در نشست بود که نادران‌ گفت: ما به این نتیجه رسیدیم که وزیر در این عزل و نصب هیچ اختیاری ندارد. باوجود این، هنوز فرصت استیضاح وزیر برای مجلس هشتم باقی است. دکتر مظفر همچنین جهت‌گیری‌های اعضای جبهه پایداری را درباره حمایت از دولت و فاصله از جریان انحرافی به چالش گرفت و گفت: در جلسه‌ای که رئیس‌جمهور قبل از انتخابات مجلس داشت، به صراحت خود را از اصولگرایان جدا دانست و اعلام کرد با 150 نماینده در مجلس حضور خواهد یافت. دوستان جبهه پایداری هم حتما این را بهتر از بنده می‌دانند که جریان انحرافی و رئیس‌جمهور از هم جداشدنی نیستند و این جریان با چراغ خاموش به راه خود ادامه می‌دهد.

منبع: همشهری آنلاین