همشهری آنلاین: با گذشت 13 روز از آغاز زمان نام نویسی در سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم به منظور بررسی تقاضای مهمانی و انتقال دانشجویان به سایر دانشگاههای محل تحصیل، تاکنون 7 هزار دانشجو در سامانه مذکور ثبت نام کرده اند.

به گزارش مهر، بر اساس این آیین نامه، مدت مهمانی تا 4 سال برای مقطع کارشناسی و دو نیمسال برای کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می تواند باشد و بعد از این دوره زمانی همانند روال سابق دانشجو باید مهمان دائم شود یا انتقال یابد یا اینکه به دانشگاه مبدا برگردد.

سامانه خدمات آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای ثبت درخواست‌های مهمانی و انتقال دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌های دولتی، غیردولتی همچنین فنی و حرفه‌ای از اول اردیبهشت‌ماه فعال شد و دانشجویان تا ساعت 12 شب 31 ماه جاری فرصت دارند درخواست‌های خود را بر اساس مفاد آیین نامه بازنگری شده مهمانی و انتقال دانشجویان همچنین احراز شرایط مندرج در این آیین نامه از طریق سامانه مهمانی و انتقال، ارسال کنند.

در این فرایند، دانشجویان نیازی به مراجعه حضوری در دانشگاه‌های مبدا و مقصد ندارند و به درخواست‌هایی که در سامانه مذکور ثبت نشود، رسیدگی نخواهد شد.

تنها دانشجویان مقاطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه‌ها امکان ثبت‌نام و ویرایش درخواست‌های خود را دارند و بر اساس آیین نامه بازنگری شده مهمانی و انتقال، فرایند نام‌نویسی تنها یک بار در سال و آن هم در اردیبهشت‌ماه برای هر دو نیمسال تحصیلی صورت می‌گیرد.

در این دوره از ارسال درخواست‌های مهمانی و انتقال، دانشجویان تنها حق انتخاب دو دانشگاه را دارند که تحت عنوان "انتخاب دانشگاه اولویت یک" و "انتخاب دانشگاه ذخیره" در سامانه خدمات آموزشی معرفی شده و معاون امور دانشجویان وزارت علوم همچنین خاطر نشان کرد که شرایط معدل در این آیین نامه هیچ تغییری نکرده است.