همشهری آنلاین: مراسم شصت و هفتمین سالروز پیروزی ارتش متفقین بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم در پایتخت فرانسه، شاهد حضور همزمان 'نیکلا سارکوزی' رییس جمهوری شکست خورده در انتخابات و 'فرانسوا اولاند' رییس جمهوری سوسیالیست بود که قرار است هفته آینده رسما قدرت را تحویل بگیرد.

به گزارش ایرنا، در این آیین که روز سه شنبه برگزار شد، تنی چند از وزرای دولت کنونی فرانسه از جمله 'فرانسوا فیون' حضور داشتند، سارکوزی دربرابر یادمان 'شارل دوگل' رییس جمهوری اسبق و بنیانگذار جمهوری پنجم فرانسه در شهر پاریس ادای احترام کردند.

اما این مراسم تحت تاثیر ابراز احساسات هواداران دو نامزد انتخابات پایان یافته قرار داشت که فرد مورد نظر خود را تشویق می کردند.

همچنین سارکوزی و فرانسوا اولاند رییس جمهوری منتخب فرانسه با حضور در میدان 'شارل دوگل' برای قرار دادن مشعل بر فراز نماد سربازان گمنام، کنار یکدیگر قرارگرفتند که از سال 1995 تاکنون بی سابقه بوده است.

سارکوزی در طول پنج سال با این عنوان که دوست ندارد، دولت را با دو 'چهره' متفاوت به مردم معرفی کند، از قبول حضور در کنار 'ژاک شیراک' رییس جمهوری سابق برای این مراسم خودداری کرده بود.

اولاند که دعوت سارکوزی را برای شرکت دراین مراسم قبول کرد، از حضور دو رییس جمهوری در این آیین به عنوان 'آشتی دو رقیب' یاد کرد.

دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در چهار هفته تبلیغات انتخاباتی مرحله اول و دوم، موج انتقادها و تهمت ها را به یکدیگر وارد کردند و مناظره آنان نیز به جنگ بدون زد و خورد شهرت یافت اما در اولاند در رای گیری یکشنبه گذشته توانست سارکوزی را شکست دهد.

منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها