پس از جدایی امیر قلعه‌نویی و ستاره‌هایی مثل مهدی رحمتی، خسرو حیدری، هادی عقیلی، رضا عنایتی و ابراهیم توره از سپاهان، کمتر کسی تصور می‌کرد روزهای درخشان این تیم در فوتبال ایران ادامه داشته باشد.

سپاهان برای فصل یازدهم لوکا بوناچیچ را جانشین قلعه‌نویی کرد ولی او خیلی زود با بازیکنان دچار اختلاف شد و از هفته سیزدهم بود که زلاتکو کرانچار هدایت زردپوشان را بر عهده گرفت. سپاهان آن روزها حتی تا رده هشتم جدول هم سقوط کرد و آن زمان هیچ کس برای این تیم شانس قهرمانی قائل نبود ولی حالا این پرچم زرد است که بر فراز لیگ به اهتزاز درآمده و سپاهان سومین قهرمانی پیاپی در لیگ را جشن گرفت. این چهارمین قهرمانی سپاهان در تاریخ لیگ برتر است و آنها حالا پرافتخارترین تیم این مسابقات هستند.

زلاتکو کرانچار سرمربی کروات سپاهان بعد از این قهرمانی شیرین می‌گوید:«شب باشکوهی بود و افتخار می‌کنم که توانستیم درحالی‌که هیچ کس فکر نمی‌کرد قهرمان شویم. تیم ما پتانسیل قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد اما برای ادامه راه نیاز به حفظ هسته اصلی تیم و تقویت در برخی از پست‌ها را داریم تا شاهد حضور قدرتمندانه سپاهان در آسیا و فصل آینده لیگ برتر باشیم. ماموریت بعدی ما قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا خواهد بود و باید این افتخار را به هواداران سپاهان هدیه کنیم.»
کرانچار که 2 سال پیش سرمربی پرسپولیس بود درخصوص اینکه چرا نتوانست پرسپولیس را قهرمان کند، می‌گوید:

«اگر در پرسپولیس به من فرصت می‌دادند و حمایت می‌شدم، ‌می‌توانستم موفق شوم اما مسئولان باشگاه شرایط را برای کارکردن من که در نهایت منجر به موفقیت پرسپولیس می‌شد، مهیا نکردند. در سپاهان شرایط متفاوت بود و مدیریت باشگاه ضمن ایجاد یک فضای آرام و بدون تنش از برنامه‌ها و عملکرد من حمایت کرد.»

مذاکره با 5 بازیکن

سپاهان در حالی قهرمانی در لیگ را جشن گرفته که تعدادی از بازیکنان این تیم ساز جدایی سر داده‌اند و چند تیم لیگ برتری از جمله استقلال و تراکتور هم خواهان جذب چند بازیکن سپاهان هستند. کرانچار در پاسخ به این سؤال که آیا مذاکره برخی تیم‌ها با بازیکنان سپاهان شما را نگران نمی‌کند می‌گوید: «قرار داد برخی از بازیکنان ما به پایان رسیده است و در فوتبال حرفه‌ای بازیکنان می‌توانند در یک تیم بمانند و یا به پیشنهادهای دیگر خود پاسخ دهند اما مسئولان باشگاه قول داده‌اند همه تلاش خود را برای حفظ بازیکنان اصلی تیم انجام دهند.»

آخرین اخبار حاکی از آن است که کرانچار فهرست بازیکنان مورد نظر خود را به باشگاه سپاهان داده و مسئولان باشگاه هم در حال مذاکره با چند بازیکن هستند. علیرضا مرزبان مربی سپاهان و دستیار اول کرانچار هم این موضوع را تایید کرده و می‌گوید: «کرانچار صددرصد در سپاهان می‌ماند. او برای فصل آینده برنامه دارد و هواداران سپاهان مطمئن باشند کرانچار در کنار این تیم خواهد بود. ما حتی در حال مذاکره با 5 بازیکن لیگ برتری هستیم که از لحاظ فنی و اخلاقی شخصیت بسیار بالایی دارند.

در ضمن قرار است امروز یا فردا با 2 بازیکن که در فهرست ما قرار دارند به‌صورت جدی مذاکره کنیم.» هر چند سپاهان به‌دنبال جذب بازیکنان مورد نظرش است ولی مسئولان و مربیان این باشگاه تمایل ندارند اسمی از آنها ببرند. با این حال خبرهای رسیده از اصفهان حاکی از آن است که نفراتی مثل شهاب گردان، فرشید طالبی، شجاع خلیل زاده، مهدی کیانی و آرش افشین در فهرست کرانچار قرار دارند.

کرانچار به‌دنبال بازیکنان مورد نظرش است ولی تعدادی از بازیکنان تاثیرگذار این تیم قصد جدایی دارند و تیم اصفهانی کار سختی برای حفظ آنها دارد. بازیکنانی مثل رحمان احمدی، سید جلال حسینی و محسن بنگر که نقش مهمی در موفقیت خط دفاعی این تیم داشتند شاید سپاهان را ترک کنند و باید دید مسئولان این باشگاه برای حفظ آنها چه اقداماتی انجام خواهند داد.

پیاده روی تا اصفهان

مرزبان بعد از قهرمانی این تیم در لیگ برتر به وعده‌ای که داده بود عمل کرد و از ورزشگاه فولادشهر تا شهر اصفهان پیاده رفت. او در این خصوص می‌گوید: بعد از پایان جشن قهرمانی از ورزشگاه به سمت اصفهان راه افتادم که تعدادی از لیدرها، تماشاچی‌ها و آنهایی که سپاهان را دوست داشتند در کنارم بودند. در بین راه استقبال خوبی از ما شد و به ما نوشیدنی یا شکلات می‌دادند. وقتی به اصفهان رسیدیم ساعت 5:30 بود که کارکنان محترم شهرداری مشغول تمیز کردن شهر بودند و همه چیز آرام بود.

منبع: همشهری آنلاین