گروه ورزشی - علی شاکری: فینال و بازی رده بندی پنج‌گانه لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های ایران امروز در حالی از ساعت 17 به‌طور همزمان در شهرهای ماهشهر و اصفهان آغاز می‌شود که مهرام در پنجمین فینال پیاپی سال‌های اخیرش با حریفی متفاوت از جنوب به‌نام پتروشیمی مصاف می‌دهد.

این بار دیگر خبری از ذوب آهن نیست، تیمی که در 3 سال گذشته همواره یک‌پای فینال این بازی‌ها بود و در این فصل به‌دلیل مشکلات مالی کم‌مانده بود از صحنه لیگ کاملا محو شود! پتروشیمی حریف جدید مهرام در دیدار نهایی قبلا در سال‌های نه‌چندان دور 2 بار با هدایت مصطفی هاشمی سرمربی فعلی مهرام حضور در این مرحله را تجربه کرده و ناکام بوده ولی این بار آنان امیدوارند که بتوانند با سرمربیگری مهران شاهین‌طبع سرمربی سابق صبا باتری که در همان 2فینال گذشته ناکامی نماینده جنوب را در رسیدن به قهرمانی رقم زده جبران مافات کنند.

در بازی رده بندی هم 2 تیم دانشگاه آزاد تهران و فولاد ماهان اصفهان برای نخستین بار حضور در این مرحله از بازی‌ها را تجربه می‌کنند. در این دوره از مسابقات که شیوه برگزاری مراحل پایانی‌اش تا آخرین لحظه در حال تغییر و جابه‌جایی بوده است، پتروشیمی راه سخت تری را تا رسیدن به فینال نسبت به مهرام تیم مدافع عنوان قهرمانی طی کرده است. این تیم که طی 3 سال گذشته نتوانسته بود از مرحله نیمه‌نهایی بالاتر بیاید، در هر‌یک از مراحل پلی‎آف حداکثر تعداد بازی پیش‌بینی شده یعنی 5 بازی را برگزار کرد تا توانست به زحمت فینالیست شود.

این در حالی است که مهرام تیم مدافع عنوان قهرمانی خیلی زود با کسب 3‌برد متوالی آن هم در شهر آورد تهران مقابل دانشگاه آزاد خود را در فینال دید و بازیکنانش با استراحت بیشتری گام به بازی‌های فینال می‌گذارند.

دشواری پیکار با مهرام

شاهین‌طبع که سال گذشته درست در چنین زمانی با مغلوب کردن ذوب‌آهن توانست با مهرام قهرمان لیگ برتر شود، امروز به‌عنوان سرمربی حریف مهرام در فینال اول معتقد است که شاگردانش می‌توانند با عملکردی قابل‌قبول برابر مهرام نتیجه‌ زحماتشان در این فصل را بگیرند. وی نبرد برابر مهرام را دشوار دانست و گفت: رقابت بسیار دشواری پیش رو داریم.
پیکار با مهرام در این مرحله از لیگ متفاوت و بسیار دشوارتر از همیشه خواهد بود.

مهرام مدافع عنوان قهرمانی و بسیار با تجربه است. کادر فنی قدرتمند و بسکتبالیست‌هایی بزرگ در این تیم حضور دارند که رقابت با آنها را دشوار می‌کند. با این شرایط در پتروشیمی بازیکنانی دارم که با تمام توان مبارزه می‌کنند و به‌دنبال بهترین‌ها هستند. پتروشیمی در این فصل به‌خوبی توانست حتی در بدترین وضعیت نیز ایستادگی کند. حالا هم به جایگاه خوبی رسیده‌ایم و باید از این موقعیت استفاده کنیم.

شاهین طبع درباره تقابل خودش با مصطفی هاشمی و البته مهرام و پتروشیمی اضافه کرد: جابه‌جایی کادرهای فنی مهرام و پتروشیمی هیچ تاثیری در حساسیت این مسابقه نخواهد داشت.

شانس یکسان برای 2 تیم

سرمربی مهرام نیز همانند همتای سرد وگرم چشیده‌اش در تیم مقابل در مورد دشواری بازی‌های فینال اشتراک نظر دارد و می‌گوید: رقابت با تیم پتروشیمی برای کسب عنوان قهرمانی مسابقات لیگ برتر سخت است و از دید من 2 تیم شانسی مساوی برای قهرمانی دارند. مصطفی هاشمی زودتر رسیدن تیمش به فینال را یک امتیاز چشمگیر نسبت به حریف نمی‌داند و در توجیه حرفش عنوان داشت:

این موضوع اگرچه یک حسن برای مهرام داشت ولی در همین حال از ایرادش نیز نباید غافل شد که ما از جریان بازی خارج شده‎ایم، درحالی‌که حریفمان تا همین چند روز پیش در کوران داغ رقابت‌ها بود که این امتیاز کمی برای یک تیم نیست.
هاشمی در ارزیابی‌اش از پتروشیمی اضافه کرد: پتروشیمی بهترین بازیکنان خارجی شاغل در لیگ ایران را در اختیار دارد. بازیکنان داخلی این تیم هم یا ملی‌پوش هستند یا اینکه سابقه حضور در تیم ملی را دارند. در کل پتروشیمی تیم جانداری است. رویارویی با این تیم در مرحله نهایی برای من مربی و شاگردانم‌سخت است.

منبع: همشهری آنلاین