شهردار تهران در حاشیه مراسم افتتاحیه مسابقات ورزشی بانوان اعلام کرد هیچ کس در معامله غیر سندی ،‌ حق پیش فروش ندارد.

به گزارش سما در پاسخ به خبرنگاران گفت: طبق برنامه قبلی توافق شده است که بر اساس پیش سندها ، کسانی که می خواهند پیش فروش کنند بر اساس صدور پروانه ، پیش سند صادر شود که در حال حاضر نیز پیش سندها صادر می شود.

وی در خصوص حادثه قیطریه ، توضیح داد: نظارت بر احداث ساختمان‌ها بر عهده سازمان نظام مهندسی است که در واقع وزارت مسکن این نقش را دارد و نیز صدور پروانه و تایید نقشه هم با نظارت شهرداری است. در حادثه قیطریه فردی که صاحب ساختمان است و بخشی که مربوط به نظام مهندسی می شود ، باید این حادثه را دنبال کنند.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: در این راستا شهرداری دو نوبت تذکر کتبی داده است که متاسفانه نظارت ها ضعیف بوده است ، لذا طی جلسه ای که با وزیر مسکن و شهرسازی داشته ایم ، امیدواریم این نظارت ها عمق بیشتری پیدا کند.

وی در خصوص تعیین و تکلیف واحدهای تجاری گفت: غیر از واحدهای تجاری ، واحدهای اداری نیز به این آیین نامه مذکور برای دریافت تخفیف های درصدی اضافه شده است. لذا ، بعد از 15 روز آن را به شورای اسلامی شهر تهران تقدیم خواهیم کرد و با تصویب نهایی شورای شهر ، وضعیت مغازه های تجاری که مشکلی را برای شهروندان ایجاد نمی ‌کند ، مشخص خواهد شد.

قالیباف در خصوص مشارکت بخش خصوصی با شهرداری در پروژه های ورزشی ، افزود: طبق تصویب لایحه ای که به شورای اسلامی شهر تهران ارائه داده بودیم ، هیچ ساختمان و واحدی برای فراهم کردن امکانات ورزشی ، فرهنگی ، اجتماعی به شهروندان از سوی شهرداری به بخش خصوصی واگذار نخواهد شد.

چرا که با وجود مشکلات اقتصادی که در حال حاضر وجود دارد ، مردم توانایی پرداخت هزینه های بالا را ندارند. لذا ، با این هدف قصد داریم امکان استفاده از این امور را برای عموم با پرداخت هزینه های پایین فراهم کنیم.